سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در فرانسه را به دلیل حملات پلیس این کشور علیه مهاجران و معترضان و اقدامات نژادپرستانه و تبعیض آمیز علیه مسلمانان زیر سوال برد و از آن انتقاد کرد.

انتقاد سازمان ملل از خشونت پلیس و نقض حقوق بشر در فرانسه

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از پایگاه خبری moroccoworldnews، چندین کشور از جمله آمریکا، روسیه و چین خشونت پلیس فرانسه در میانه اعتراضات در این کشور علیه اصلاحات قوانین بازنشستگی را زیر سوال برده و از دولت پاریس خواستند تا تلاش‌هایش را برای مقابله با خشونت و تبعیض دو چندان کند.

"کلی بیلینگزلی"، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: پیشنهاد من این است که فرانسه تلاش‌هایش را برای مقابله با جرایم و تهدید خشونت از سوی انزجار مذهبی مانند یهودی ستیزی و اسلام ستیزی، پرونده‌های آزار، خرابکاری و حمله تشدید کند.

یکی از نمایندگان چین نیز به افزایش بیگانه هراسی و نژادپرستی در فرانسه اشاره کرد و از این کشور خواست تا اقداماتی را در راستای توقف نقض حقوق مهاجران انجام دهد.

برزیل و ژاپن نیز اقدامات نژادپرستانه از سوی نیروهای امنیتی فرانسه را مورد انتقاد قرار داده و سوئد، نروژ و دانمارک نیز خشونت پلیس در فرانسه را مورد توجه قرار دادند. دیگر کشورها مانند روسیه و ایران نیز خشونت علیه معترضان فرانسوی را مطرح کردند.

"کریستینا سوکاچوا"، نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت: ما نگران این اقدامات خشونت آمیز و خشن با هدف متفرق کردن شهروندان صلح طلب هستیم.

لیختن‌اشتاین نیز خواستار تحقیقاتی مستقل درباره سوءاستفاده‌های ادعایی در فرانسه شده و لوگزامبورگ نیز از دولت پاریس خواست تا سیاستگذاری‌های مربوط به حفظ و برقراری نظم را مورد بازبینی قرار دهد.

مالزی نیز خواستار مجازات آن افرادی شد که معترضان فرانسوی را هدف آزار و اذیت قرار دادند.

در ماه‌های گذشته، فرانسه شاهد موجی از انتقادهای فزاینده ناشی از استفاده بیش از حد از نیرو علیه معترضان مخالف اصلاحات بازنشستگی بوده که توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور به قانون تبدیل شد.

بر اساس این قانون، سن بازنشستگی در فرانسه از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش یافته است.

تعدادی از گزارش‌های رسانه‌ای اخیرا بر درگیری‌های خشونت آمیز بین پلیس فرانسه و معترضان تاکید کرده‌اند.

گاردین گزارش کرده، صحنه‌های خشونت‌آمیز شامل استفاده از گاز اشک آور،‌ آب پرفشار و همچنین جلوگیری از حضور خبرنگاران برای مستندسازی این رویدادها وجود دارد.

در حالیکه شهروندان فرانسوی همچنان علیه اصلاحات در سراسر کشور اعتراض می‌کنند، سخنگوی دولت گفته اصلاحات دیگر قابل بحث نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.