رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: یک دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق جنگلی به وزن ۱۵ تُن در این شهرستان توقیف شد.

محموله ۱۵ تُنی چوب قاچاق در سردشت توقیف شد

به گزارش قدس آنلاین، رحمت ابراهیمی  افزود: این محموله چوب قاچاق از نوع گردو جنگلی در یکی از روستاهای سردشت به منظور انتقال به خارج از شهرستان بارگیری شده بود.

وی اضافه کرد: این محموله در ساعت ۲ بامداد در یکی از محورهای مواصلاتی توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان توقیف شد و راننده کامیون با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت ادامه داد: چوب‌های برداشت شده باید در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی شهرستان و در راستای ایجاد اشتغال و پایداری مراکز اشتغال مصرف شود و اجازه خروج چوب از شهرستان داده نمی‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: سال گذشته در مجموع بیش از ۱۰۵ تُن چوب جنگلی توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان کشف و از ارسال آن به سایر مناطق جلوگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از مراتع و جنگل‌ها به عنوان یک سرمایه ملی وظیفه همگانی است، گفت: برای قطع و حمل درخت های باغی نیز نیاز به استعلام و دریافت مجوز از ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است که عدم دریافت این مجوزها منجر خواهد شد تا بار چوب کشف شده به عنوان چوب قاچاق محسوب شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.