وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی را تکذیب کرد و گفت: این ابنیه‌ها تنها به صورت قرارداد مدت‌دار به اجاره سرمایه‌گذار درمی‌آید.

واکنش ضرغامی به یک نگرانی درباره آثار تاریخی؛ واگذار نکردیم، اجاره دادیم!

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید عزت الله ضرغامی امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران با تاکید بر اینکه واگذاری برخی ابنیه تاریخی به هیچ وجه مطرح نیست و این موضوع را تکذیب می‌کنم، تاکید کرد: همکاری بخش خصوصی برای مرمت، نگهداری، مدیریت و استفاده بهینه از برخی ابینه تاریخی مطرح بوده و مشخصات آنها کاملا حساب شده است و این یکی از اقدامات خوب دولت مردمی است که با قوت ادامه می یابد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اعتبارات نگهداری بسیاری از بناهای تاریخی در حدی نیست که حتی مرمت و مدیریت شوند، بنابراین با بخش خصوصی همکاری می‌کنیم.

وی این نوع همکاری را یکی از مصادیق دولت مردمی دانست و تاکید کرد که استفاده از بخش خصوصی در مرمت و نگهداری بناهای تاریخی براساس مزایده‌هایی است که صورت می‌گیرد.

ضرغامی گفت: برنامه‌هایی که در آینده برای کاربری آن ابنیه مورد تأیید ما قرار می‌گیرد، به صورت مدت دار با پرداخت حق اجاره، به اجاره سرمایه‌گذار و طرف قرارداد درمی‌آید و به هیچ وجه بحث مربوط به واگذاری آنها صحت ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی را تکذیب کرد و افزود: این ابنیه‌ها صرفا به صورت قرارداد مدت‌دار به اجاره سرمایه گذار درمی‌آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.