لژیونر شنای ایران درباره تاثیر زندگی و تمرین در کشور خارجی بر ورزش حرفه‌ای خودش گفت: تمرین در آلمان به من خیلی کمک کرد زیرا اینجا می‌توانم با مربیان با علم و باتجربه تمرین داشته باشم اما همیشه هدفم شنا برای کشورم ایران بوده است.

لژیونر شنا:نمی توانم زیرپرچم کشور دیگری مسابقه بدهم

به گزارش قدس آنلاین، سامیار عبدلی  در خصوص سطح مسابقات ترکیه و کسب ورودی مسابقات جهانی ژاپن اظهار داشت: سطح مسابقات بالا بود و شناگران ترکیه‌ای حاضر در مسابقه، توانستند سهمیه‌های A و B جهانی و المپیک را کسب کنند. ما با کم‌ترین هزینه‌ها توانستیم از ۶ نفری که به مسابقات اعزام‌ شدند، سه سهمیه مسابقات جهانی‌ را کسب کنیم و این یعنی تیم ملی شنا ایران، لیاقت هزینه‌ و برنامه‌ریزی بلند مدت را دارد. البته برنامه‌ریزی بلند مدت نیاز به بودجه دارد که متاسفانه فدراسیون شنا باید رشته‌های شیرجه و واترپلو را هم اداره کند و بودجه کمی دارد و قطعا این کار برای این فدراسیون بسیار سخت است.

لژیونر شنای ایران با اشاره به اقامت در کشور آلمان عنوان کرد: تمرین در آلمان به من خیلی کمک کرد زیرا اینجا می‌توانم با مربیان با علم و باتجربه کار تمرین داشته باشم و در مسابقاتی که سطح بالایی دارد شرکت و کسب تجربه کنم. صددرصد که زندگی در کشور خارجی برای من هم سختی‌هایی مثل یادگیری زبان جدید و دلتنگی داشته است که خداروشکر رفته رفته تحمل شرایط برایم راحت‌تر شده و توانستم زندگی خوبی داشته باشم.

لژیونر شنا: تمرین در آلمان خیلی کمکم کرد اما همیشه هدفم شنا برای کشورم بوده است

وی در مورد ادامه روند حرفه‌ای زیر پرچم ایران یا کشورهای دیگر عنوان کرد: واقعا همیشه از اول هدفم شنا برای کشورم بوده است. هر چند که باید بگویم هزینه‌های زندگی و تمرینم به دوش خودم و خانوادم بوده و هیچ گونه کمکی به من نشده است اما باز هم کشور من ایران است و نمی‌توانم که زیر پرچم کشور دیگری مسابقه بدهم.

عبدلی تفاوت وضعیت رشته شنا در کشور ایران و آلمان را بیان کرد و در مقایسه این دو کشور گفت: اگر بخواهم شنا را در ایران و آلمان مقایسه کنم باید بگویم که اینجا در کوچک‌ترین شهرها هم حداقل یک استخر استاندارد در اختیار تیم‌ها و مدارس شنا هست در حالی‌که متاسفانه می‌شنویم بعضی از ملی‌پوشان ما در شهرهای خودشان از کمترین امکانات هم برخوردار نیستند. بسیاری از هیئت‌های استانی ما حتی استخر برای تمرین ندارند و زمانی که مکانی برای تمرین و استعدادیابی وجود نداشته باشد، چه انتظاری از یک رشته می‌توان داشت؟

لژیونر شنا: تمرین در آلمان خیلی کمکم کرد اما همیشه هدفم شنا برای کشورم بوده است

وی ادامه داد: یک مسئله‌ی دیگر حمایت مالی از ورزشکاران است؛ در کشور آلمان هم مثل کشور خودمان پولی که در ورزش‌هایی مثل فوتبال،بسکتبال و هندبال خرج می‌شود، طبیعتا خیلی بیشتر از رشته شنا است زیرا سود اسپانسرها در این رشته‌ها بالاتر است و طبیعیتا هزینه‌ بیشتری‌ را برای آن می‌گذارند اما کمیته ورزشکاران آلمان برای تمام برای ملی‌پوشان خودش (حتی در رده‌های سنی) حقوق در نظر گرفته و این باعث می‌شود که ورزشکار خیلی دغدغه‌ی مالی نداشته باشد و بیشتر روی ورزش و درس خودش تمرکز کند. یکی از دلایل افزایش تمرکز ورزشکاران در این کشور همین است که میزان استرس و درگیری‌های مالی آن‌ها بسیار پایین می‌آید.

ملی‌پوش شنا ایران با اشاره به سکونت خود در کشور آلمان درباره حضور شناگران در کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: به نظر من می‌تواند نتیجه خیلی خوبی داشته باشد اگر شناگران ما بتوانند در کشورهای پیشرفته از نظر رشته شنا، تمرین کنند و با بقیه شناگران مطرح دنیا برخورد داشته باشند و مسابقه بدهند. مطمئنم این روند باعث پیشرفت تمام شناگران ما می‌شود و می‌توان برای این برنامه، تیم ملی شنای ترکیه را مثال زد که ۸ شناگر در کشور آمریکا دارد و نتایج بسیار خوبی هم گرفته است. من هم صددرصد حاضرم به شنای کشورم هر طوری که بشود کمک کنم چون می‌دانم از پتانسیل بالایی برخوردار هستیم و می‌توانیم یکی از بهترین‌های دنیا باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.