رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات توسط مالک پروژه گودحصارک اقدام قضائی را انجام خواهیم داد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خبر داد؛ اقدام قضائی علیه مالک پروژه گودحصارک در صورت عدم انجام تعهدات

به گزارش قدس آنلاین، علی قاسم‌پور شامگاه سه‌شنبه در برنامه زنده گفتگوی خبری سیمای البرز اظهار کرد: علل مشکلات سازه‌های نا ایمن در شهر از، سه منظر قابل بررسی است

وی افزود: منظر اول ساخت و سازهای بدون پروانه یا مغایر پروانه ساختمانی است که در سنوات گذشته بدون رعایت اصول فنی و مهندسی و حتی نظارت لازم در خصوص آئین نامه‌های ساختمانی همانند آئین نامه ۲۸۰۰ احداث شده‌اند اما اعلام می‌کنم که الویت ما، شهروندان و حفظ سلامت آنان است

رئیس شورای اسلامی شهر کرج به شرایط زمین و فرونشست آن در سطح کشور به ویژه استان‌های تهران و البرز به عنوان نگاه دوم اشاره و بیان کرد: تراکم جمعیت و برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی می‌تواند از عوامل نشست بناهای موجود باشد که البته نیازمند کارشناسی بیشتر است.

وی افزود: منظر سوم اقدامات مدیریت شهری کرج اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری و حتی دستگاه‌های متولی ساخت و ساز است

قاسم‌پور اطمینان خاطر داد که عدم مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز، خط قرمز مدیریت شهری است اما با توجه به وسعت محدوده شهری نیازمند اتخاذ تدابیر لازم از جمله بکارگیری شرکت‌های انتظام هستیم

وی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت مناطق شهر به ویژه بافت ناکارآمد و فرسوده و توجه به نقاط خاص دارای معضل در دستور کار است اما نباید از عوامل انسان ساخت مثل گودبرداری حصارک غافل شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مشکلات به وجود آمده در محدوده گود مشهور به ناصربخت در محدوده حصارک گفت: مسئولیت تمام موضوعات مرتبط با پروژه گودحصارک با مالک است.

قاسم پور افزود: مدیریت شهری کرج به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دغدغه مسئولین استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و استاندار البرز و از باب صیانت از شهروندان به مسئله گود حصارک توجه خاص دارد.

وی با اشاره به صورت جلسات فی مابین مدیریت شهری کرج با نمایندگان فروشگاه رفاه به عنوان مالک پروژه افزود: مالک باید طرح پایدارسازی و ساخت پروژه را به تائید نظام مهندسی برساند و گلایه مدیریت شهری کرج از بابت تأخیر در اقدامات و ادامه عملیات احداث است.

قاسم پور افزود: فروشگاه رفاه تقاضای تغییر در نقشه و مفاد پروانه را دارد که البته پس از تنظیم صورتجلسه در شهرداری، نیازمند تصویب در شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده ۵ است.

وی ادامه داد: همه اعضای شورای اسلامی شهر در جهت کاهش دغدغه شهروندان همکاری دارند لیکن رعایت قوانین و اجرای صورت جلسات را ضروری میدانیم

رئیس شورای اسلامی شهر رکج ادامه داد: پنجشنبه هفته جاری مجدداً از پروژه بازدید خواهیم داشت و در صورت عدم اجرای تعهدات توسط مالک اقدام قضائی را انجام خواهیم داد، چراکه حفظ جان و مال شهروندان و ساکنین اطراف پروژه ضروری است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.