رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد گفت: بسیاری از آثار و بناهای تاریخی شهرستان خلیل‌آباد نیازمند مرمت هستند.

بسیاری از آثار و بناهای تاریخی خلیل‌آباد نیازمند مرمت هستند

به گزارش قدس خراسان، محمد نظام‌آبادی با بیان اینکه هر روستای شهرستان پتانسیل گردشگری خاصی را دارد، اظهار کرد: روستاهایی مانند ارغا، میرآباد و جابوز بسیار می‌توانند در گردشگری مذهبی فعال باشند و جذب مسافر و گردشگر داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد بیان کرد: روستاهای جعفرآباد و سعدالدین در بخش کویر با چشم اندازهای بسیار زیبا و شمال شهرستان در جاذبه‌های طبیعت و ... ظرفیت پذیرش گردشگر دارند.

وی افزود: تاکنون ۶۰ تا ۷۰ اثر در شهرستان شناسایی شده که فقط ۱۳ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و چند اثر دیگر نیز در حال ثبت هستند.

نظام آبادی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد آثار شهرستان در حوزه آثار مذهبی هستند، گفت: امیدواریم شاهد ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان خلیل‌آباد باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد افزود: بسیاری از آثار و بناهای تاریخی شهرستان نیازمند مرمت هستند که می‌طلبد بخش خصوصی، خیرین و... مشارکت کند چون مرمت تمامی آثار تاریخی به تنهایی در توان بخش دولتی نیست. امیدواریم روزی برسد که برخی خیرین هزینه مرمت یک بنای تاریخی را به عنوان یک اثر فرهنگی متقبل شوند.

وی عنوان کرد: مسئولان شهرستان خلیل‌آباد آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند و در این خصوص هیچ گونه کوتاهی نخواهند داشت.

نظام آبادی گفت: به نوعی همه آثار تاریخی شهرستان نیازمند مرمت هستند، برخی آثار نیاز به مرمت اضطراری دارند و برخی به مرور باید مورد مرمت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.