معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان کشتار و تولید مرغ گرم در این استان حدود ۱۰۰ تن بیش از نیاز بازار است.

میزان کشتار مرغ در خراسان رضوی بیش از نیاز بازار است

به گزارش قدس خراسان، حسن جعفری اظهار کرد: طی روزهای اخیر کشتار روزانه از ۴۰۰ و ۴۵۰ تن به ۵۰۰ و ۵۵۰ تن به صورت میانگین افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تامین نیاز بازار در ایام دهه کرامت گذشته و جلوگیری از بروز مشکل تامین مرغ از جمله دلایل افزایش کشتار است، ادامه داد: طی اردیبهشت ماه سال جاری ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه مرغ در خراسان رضوی کشتار شده که میانگین وزن هر قطعه یک کیلو و ۹۰۰ گرم است.

وی گفت: میزان کشتار در فروردین ماه امسال هفت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بود و در طی خرداد ماه جاری نیز تا کنون میزان کشتار به بیش از ۲ میلیون قطعه رسیده است.

جعفری با اشاره به اینکه هنوز روند جوجه ریزی‌ها در کشور متغیر است، افزود: خوشبختانه تولیدکنندگان مرغ گوشتی در استان همکاری خوبی را برای تامین بازار با جهاد کشاورزی داشته اند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه حجم عرضه مرغ گوشتی در استان از روز چهارشنبه هفته گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: خراسان رضوی در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور در شرایط عادی تری در تامین و تولید مرغ گرم قرار گرفته است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.