مصرف مواد ارگانیک می‌تواند احتمال مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها را کاهش دهد.

محصولات ارگانیک؛ سرمایه‌گذاری بر سلامت است

به گزارش قدس خراسان، ارگانیک؛ تولید و رشد محصولات کشاورزی بدون دخالت مواد شیمیایی است که تولید آن زمان زیادی می‌برد و هزینه نهایی آن‌ها بیشتر از خوراکی‌های صنعتی است. ارگانیک گران نیست، این محصولات صنعتی هستند که بسیار ارزان عرضه می‌شوند.

در تولید ارگانیک‌ها حداقل آلاینده‌ها را داریم و از هرگونه آفت‌کش‌ها و سموم عاری هستند و در خود عناصر مغذی بیشتری دارند.

افرادی که محصولات ارگانیک مصرف می‌کنند در مقایسه با دیگران مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنند، زیرا سطح مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در این محصولات بسیار غنی‌تر است و به همین علت مصرف مواد ارگانیک می‌تواند احتمال مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها را کاهش دهد.

مواد غذایی ارگانیک بر پوست و سلامتی بدن و کاهش بیماری‌های گوارشی اثر دارد و قیمت تمام شده بالای این محصولات به نوعی سرمایه‌گذاری بر سلامت است.

متأسفانه هزینه پایین محصولات تولید شده صنعتی در کنار کاهش بودجه مالی خانواده‌ها سبب شده اولویت خانواده‌ها مصرف محصولات غیر ارگانیک باشد که نتیجه آن را می‌توان در افزایش آمار انواع سرطان‌ها دید.

اگر مواد غذایی به روش‌های طبیعی تولید شوند منابع انسانی، خاک و زمین آسیب نخواهند دید و افراد زندگی شاداب‌تر و عمر طولانی‌تری خواهند داشت. 

خبرنگار: طاهره فجرداوودلی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.