منابع خبری گزارش دادند، نشست تجاری بزرگ چین و کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی از امروز یکشنبه آغاز می‌شود.

نشست تجاری بزرگ چین و کشورهای عربی از امروز آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عربستان روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه میزبان بزرگترین نشست تجاری مشترک چین و اعراب خواهد بود.

بر اساس این گزارش، وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی با مشارکت دبیرخانه اتحادیه عرب، شورای ارتقای تجارت بین المللی چین و اتحادیه اتاق‌های تجاری کشورهای عربی با شعار «همکاری برای رفاه» این نشست را برگزار خواهند کرد.

این نشست با هدف تقویت و تحکیم همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین کشورهای عربی و چین و بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری داخلی برگزار می‌شود و بخش‌های متنوعی از جمله فناوری، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی، املاک و مستغلات، مواد معدنی علاوه بر تعدادی جلسات گفت وگو و نشست‌های دوجانبه دارد که نشان‌دهنده تغییر بی‌سابقه‌ای در روابط اعراب و چین خواهد بود.

دستور کار این نشست تجاری شامل ۸ جلسه گفت وگوی اصلی، ۱۸ کارگاه آموزشی و نشست‌های خصوصی با تعدادی از شخصیت‌های مهم شرکت کننده در این رویداد است که هدف آنها معرفی ابتکارات و فرصت‌هایی است که نقش مهمی در تشدید همکاری بین چین و کشورهای عربی ایفا می‌کند.

بنابراین گزارش، در جلسات افتتاحیه نشست تجاری کشورهای عربی و چین «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه عربستان سعودی و «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب و «خو چون خوا» معاون کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین و «خالد بن عبدالعزیز الفالح» وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی حضور خواهند داشت. همچنین شماری از وزرای سعودی و عربی نیز در دیگر جلسات گفت وگو شرکت خواهند کرد.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین پیش تر اعلام کرده بود که عربستان روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه جاری میزبان بزرگترین نشست تجاری مشترک چین و اعراب خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد از سال ۲۰۰۵ تاکنون، ۹ کنفرانس تجاری و هفت سمپوزیوم سرمایه گذاری برگزار شده است.

وانگ ونبین افزود: موفقیت اولین نشست چین و کشورهای عربی که سال گذشته برگزار شد، انگیزه جدیدی را برای توسعه روابط چین و کشورهای عرب بوجود آورده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد این کنفرانس تجاری و سمپوزیوم سرمایه گذاری فرصتی عالی برای جوامع تجاری چینی و عرب باشد تا بتوانند روابط دوستانه خود را تقویت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.