رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به بحران آب در مشهد گفت: شهرداری تصمیم گرفته تا حدی که چهره شهر به هم نخورد، چمن‌ها را جمع‌آوری کند.

بحران آب در مشهد و تصمیم شهرداری برای جمع آوری چمن ها 

 به گزارش قدس خراسان، حسن موحدیان صبح امروز در هشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، به هفته محیط زیست و نقش پررنگ شهرداری در حفظ  محیط زیست اشاره و اظهار کرد: هر اقدام و خدماتی در جهت بهبود محیط زیست شود، مناسب است. در مکتب ما نیز سفارش شده که شکستن یک درخت معادل شکستن بال فرشتگان است. آرزوی موفقیت می‌کنیم که شهرداری بتواند بیش از این به حفظ محیط زیست کمک کند.

کاهش ۷۰ درصدی بارندگی در مشهد و به دنبال آن کاهش چشمگیر ذخیره آب سد دوستی چند ماهی است که آژیر هشدار بحران آبی را در این کلانشهر به صدا درآورده است، موضوعی که رئیس شورای شهر مشهد هم نسبت به آن واکنش نشان داد و افزود: نگرانی امسال ما کمبود آب است، بارندگی‌ها و خشکسالی‌های امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده و مجبوریم در جهت کمک به آب شرب مردم مقداری صرفه‌جویی داشته باشیم. این هم خواسته استاندار است و هم ما به عنوان شهرداری و شورا باید در این جهت کمک کنیم تا امسال را پشت سر بگذاریم، بنابراین شهرداری تصمیم گرفته تا حدی که چهره شهر به هم نخورد، چمن‌ها را جمع‌آوری کند.

وی که در جلسه گذشته نیز بر فعال سازی روزشمار پروژه های شهری تاکید کرده بود، این جلسه نیز آن را به عنوان یکی از مطالبات مردم مورد تاکید قرار داد. 

موحدیان در ادامه از تایید استعفای غلامحسین صاحبی در هیئت تطبیق و فرمانداری خبر داد و عنوان کرد: آقای نژادحسین نیز عضو علی‌البدل بودند که توسط فرمانداری به جای دکتر صاحبی معرفی شدند و از امروز در خدمتشان هستیم.  

به این ترتیب مجید نژادحسین شهردار سابق منطقه یک مشهد که جانشین غلامحسین صاحبی در شورا شده است، متن تحلیف خود را قرائت کرد.

عملیات انتقال دستگاه حفاری خط سه قطار شهری مشهد  

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مشهد هم در این جلسه به جزییات انتقال دستگاه حفاری خط سه قطار شهری اشاره و اظهار کرد: عملیات حفاری جبهه شرقی خط سه در اسفند ماه ۱۴۰۱ به اتمام رسید و در حال حاضر شهرداری مشغول انتقال دستگاه حفار به جبهه غربی امامت است.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه اجزای کوچک‌تر دستگاه منتقل شده و ۱۴ قطعه بزرگ‌تر دستگاه که بزرگ‌ترین قسمت دستگاه حفار بوده در حال انتقال است، گفت: عملیات شبانه انجام می‌شود، زیرا خیابان‌ها از نظر ترافیکی خلوت‌تر است.

وی متذکر شد: عملیات انتقال تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن عملیات مونتاژ مجدد دستگاه حفار انجام شود.

مصوبات هشتادویکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد 
 
یکی از مهمترین دستور کارهای این جلسه بررسی لایحه دو فوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح تامین خدمت (سرویس) ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی از محل بودجه سال ١۴٠٢ کل کشور بود که به تصویب رسید.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده شد به استناد بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای ایاب و ذهاب مدارس استثنایی و توسعه ناوگان تاکسیرانی نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ده هزار میلیارد ریال و با رعایت تبصره‌های زیر در سال ۱۴۰۲ اقدام کند.  

همچنین لایحه نظریه کمیسیون مشترک در خصوص تباصر مرتبط با مصوبه بهای خدمات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی که هفته گذشته با واکنش شدید یکی از اعضای شورا و ترک جلسه توسط وی، ناتمام مانده بود، به تصویب رسید.

بر اساس تبصره یک این مصوبه، از ساعت ۲۲ الی ۶ صبح به عنوان ضریب شب کاری ۲۰ درصد به نرخ کرایه روز تاکسی در کاربری‌های مختلف اضافه می‌شود.  

تبصره ۲ عنوان میکند که در صورت اخذ هزینه در پارکینگ فرودگاه مبلغ مزبور به نرخ کرایه تاکسی اضافه و از مسافر اخذ می‌شود. 

سومین تبصره، تشویق مناسب سازی تاکسی ها برای ارائه خدمات به معلولان است، بر این اساس به منظور حمایت از حمل و نقل معلولین جسمی حرکتی شدید به سفرهای ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب سازی شده ناوگان تاکسیرانی ۴۰ درصد مازاد بر کرایه دریافتی بر اساس سامانه اعزام توسط شهرداری به تاکسیران پرداخت می‌شود و در صورت انجام بیش از ۳۰ سفر در ماه تاکسی از پرداخت آبونمان معاف می‌شود.   

چهارمین تبصره این مصوبه بیان میکند که به منظور ترغیب تاکسیرانان به ارائه خدمات در شرایط جوی خاص برف و یخبندان برای درخواست‌های ثبت شده در سامانه‌های الکترونیکی مدیریت اعزام در تاکسیرانی ۲۰ درصد به کرایه مصوب اضافه می‌شود.   

در این جلسه لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر تصویب شد، به این ترتیب مقرر شد در منطقه ۴ معبر فرعی جماران ۱۲ واقع در طبرسی شمالی ۴۳ با حفظ شماره به نام شهید یاسین خدا بخش در منطقه ۶ معبر فرعی شهید تاتاری موحد ۷ واقع در شهید رستمی ۱۶ با حفظ شماره به نام شهید محمدرضا حسین پور مقدم، منطقه ٨ معبر فرعی سرشور ۱۱ واقع در شهید اندرزگو ۸ با حفظ شماره، به نام شهید محمدرضا بهپورنیا، منطقه ٩ معبر فرعی سرافرازان ۳۹ واقع در بلوار سرافرازان با حفظ شماره به نام شهید رمضانعلی مهرافروزیان مایوان و در منطقه ١٢ معبر فرعی شهید کمالی ۹ واقع در عصمتبه ۳ با حفظ شماره به نام شهیدان سید عبدالکریم و سید عبدالرحیم رضوی طهماسبی نامگذاری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.