برخی منابع جزئیات جدیدی از بالگرد آمریکایی که در سوریه سقوط کرده و طی آن شماری از نظامیان آمریکایی زخمی شدند، فاش کردند.

جزئیات جدید از سقوط بالگرد آمریکایی در سوریه

به گزارش قدس آنلاین، شبکه المیادین به نقل از برخی منابع به جزئیات جدیدی از بالگرد آمریکایی که در سوریه سقوط کرده است، اشاره کرد.

این منابع اعلام کردند: بالگرد آمریکایی که خبر سقوط آن در روز قبل اعلام شده است در داخل پایگاه ائتلاف بین المللی در شهر الشدادی سوریه سقوط کرده است.

منابع مذکور افزودند: صدای انفجار مهیبی ساعت ۱۱:۲۰ شب یکشنبه گذشته شنیده شد که گمان می رود مربوط به سقوط این بالگرد بوده است.

این منابع تصریح کردند: بالگرد مذکور از یک عملیات هلی برن در یکی ازروستاهای حومه الشدادی در استان حسکه بازمی گشت.

منابع فوق افزودند: معلوم نیست که این بالگرد بر اثر مشکل فنی سقوط کرده است یا قبل از نشستن در این پایگاه با موشک هدف قرار گرفته است. دو بالگرد و هواپیماهای شناسایی زخمی شدگان را جابجا کردند و برای ساعات طولانی، پروازهای شناسایی به منظور رصد تحرکات مشکوک در منطقه بر فراز منطقه صورت گرفت.

این منابع تاکید کردند: بالگردها و پهپادهای آمریکایی تا ساعات اولیه بامداد بر فراز شهر الشدادی پرواز کردند.

پیش از این، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه (سنتکام) از بروز سانحه برای یک فروند بالگرد آمریکایی در شمال شرق سوریه و زخمی شدن ۲۲ نظامی ارتش این کشور خبر داد.

بر اساس بیانیه سنتکام، این سانحه روز یکشنبه گذشته ۱۱ ژوئن اتفاق افتاد و تحقیقات درباره آن همچنان ادامه دارد.

سنتکام مدعی شد منطقه‌ای که این سانحه در آن اتفاق افتاد، هدف آتش هیچ طرف متخاصمی نبوده است.

طبق بیانیه سنتکام، زخمی‌ها و مصدومان این سانحه در حال مداوا هستند و ۱۰ نفر از آنها به مراکز درمانی خارج از حوزه فرماندهی سنتکام منتقل شده‌اند تا مورد معالجه دقیق‌تر قرار گیرند.

گفتنی است که حدود ۹۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند که اغلب آنها در شمال شرق این کشور مستقر هستند. دولت سوریه این حضور را غیرقانونی می داند و بارها با ارسال نامه به سازمان ملل و شورای امنیت خواستار پایان این حضور غیر غیرقانونی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.