سرمربی تیم ملی ووشو ایران گفت: مقایسه من با برادرم فشار کار و شرایط را زیاد کرده و فکرها مشغول این شده که امیر اوجاقی بعد از حسین چه نتایجی می‌گیرد.

اوجاقی: مقایسه من با برادرم شرایط را سخت کرده است

به گزارش قدس آنلاین، امیر اوجاقی به تشریح شرایط تیم ملی ووشو ایران در بخش ساندا پرداخت و اظهار داشت: دومین مرحله اردوی تیم ملی روز یکشنبه به اتمام رسید و ملی‌پوشان مجددا از صبح چهارشنبه، تمرینات را پیگیری می‌کنند. قرار است برای ایجاد تنوع در بین نفرات، ۲ مرحله از اردوها در مشهد و زنجان برگزار شود اما هنوز قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه مسابقات ساندای بازی‌های آسیایی در پنج وزن برگزار می‌شود و هر کشور می‌تواند چهار نفر را اعزام کند، افزود: یک انتخابی در وزن ۶۰ کیلوگرم در اردوی بعدی بین شجاع پناهی و مهدی کرمانی داریم تا نفر اصلی این وزن مشخص شود. در دو مبارزه قبلی، هر کدام به یک پیروزی رسیده‌اند.

اجاقی در خصوص نفرات اصلی دیگر اوزان گفت: به غیر از ۶۰ کیلوگرم که از بین پناهی و کرمانی یک نفر انتخاب می‌شود در وزن ۵۶ کیلوگرم نجمن‌الدین علی‌مرادی، در ۶۵ افشین سلیمی، در ۷۰ محسن محمدسیفی و در ۷۵ علی خورشیدی انتخاب شده‌اند. از این پنج وزن، چهار وزن را به هانگژو اعزام می‌کنیم. هنوز زمان داریم و برای انتخاب نفرات اعزامی، عجله نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: حدود یک ماه و نیم پس از بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا برگزار می‌شود. سال بسیار حساسی برای ووشو ایران است. در سال‌های اخیر ووشو ایران در هر دو رده جوانان و بزرگسالان، چین را به خصوص در بخش ساندا پشت سرگذاشت و اکنون آنها به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی، بسیار پرقدرت و با برنامه‌ریزی ویژه می‌آیند تا جای خود را پس بگیرند.

وی گفت: علاوه بر چین، سایر کشورهای شرق آسیا و هند نیز تداکرات و اردوهای بسیار خوبی دارند که ما از آن مطلع هستیم. چند سالی است که ووشو به دلیل کرونا مسابقه بین‌المللی نداشته، اما سعی کردیم انگیزه و آمادگی نفرات را حفظ کنیم.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که جانشینی بردارش (حسین اوجاقی) که نتایج درخشانی با تیم ملی کسب کرد، فشار کار را برایش سخت‌تر نکرده است؟ گفت: واقعیت این است که این مساله ذهن‌ها را مشغول می‌کند که امیر بعد از برادرش چه نتایجی می‌گیرد. وقتی سرمربی تیم جوانان بودم همکاری خیلی خوبی با حسین داشتیم و خیلی از او یاد گرفتم. می‌خواهم این تجارب را به نحو احسنت استفاده کنم تا به موفقیت برسیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.