صدراعظم آلمان گفت، غرب باید سیاست خود را با احتمال اینکه درگیری اوکراین برای یک دوره طولانی مدت ادامه خواهد داشت، وفق دهد.

شولتس: غرب باید آماده درگیری بلندمدت در اوکراین باشد

به گزارش قدس آنلاین، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان طی یک کنفرانس خبری با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بیان کرد: ما باید خودمان را برای این موضوع آماده کنیم که جنگ روسیه-اوکراین ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

او خطاب به استولتنبرگ گفت: این مساله همان چیزی است که ما برای آن آماده می‌شویم و همان چیزی است که سیاست خود را طبق آن وفق می‌دهیم.

شولتس خاطرنشان کرد: تا زمانی که این جنگ ادامه داشته باشد، آلمان حامی وفادار و قاطع اوکراین باقی خواهد ماند. با این حال، مشخص است که ناتو به طرفی در این درگیری تبدیل نخواهد شد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، در دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در برلین شرایط نشست آینده پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را بررسی کرد. این نشست ۱۱ و ۱۲ ژوئیه در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، برگزار می‌شود.

به گزارش وبسایت ناتو، دو رهبر در این دیدار در مورد حمایت از اوکراین، گفت‌وگو کردند.

استولتنبرگ در این دیدار با بیان اینکه «همه ما خواهان پایان یافتن این جنگیم، اما صلح عادلانه نمی‌تواند به معنای توقف درگیری و پذیرش معامله دیکته‌شده از روسیه باشد»، افزود: «هر چه اوکراینی‌ها بتوانند سرزمین‌های بیشتری را آزاد کنند، در نهایت با موضع قوی‌تری پشت میز مذاکره خواهند نشست.»

دبیرکل ناتو همچنین از نقش پیشرو آلمان در ارائه کمک‌های نظامی، مالی و بشردوستانه به اوکراین و تصمیم اخیر برلین برای تحویل موشک‌های پاتریوت بیشتر به کی‌یف، قدردانی کرد. او افزود که متحدان ناتو در نشست ویلنیوس به درخواست عضویت اوکراین در ناتو رسیدگی خواهند کرد، و خاطرنشان کرد که اعضای ناتو اینک روی تنظیم بسته کمکی چندساله برای اوکراین‌، و نیز ایجاد یک شورای جدید ناتو-اوکراین برای مشورت مشترک در مورد نگرانی‌های متقابل و مسائل امنیتی، کار می‌کنند.

مقام‌های اوکراینی بارها گفته‌اند که انتظار دارند نشانه‌ای از آمادگی برای پذیرش اوکراین به‌ مثابه عضو جدید ناتو ببینند، اما کشورهای عضو ناتو بر سر دعوت رسمی از اوکراین برای شرکت در این جلسه به توافق نرسیدند.

دو رهبر همچنین درباره تقویت بازدارندگی و توان دفاعی ناتو گفت‌وگو کردند. استولتنبرگ همچنین ازنخستین راهبرد امنیت ملی آلمان که تعهد قوی این کشور را به ناتو، و رهبری برلین را در ایجاد مرکز جدید دریایی ناتو برای امنیت زیرساخت‌های حیاتی زیر دریا تایید می‌کند، استقبال کرد.

صدراعظم آلمان نیز در این دیدار گفت که آلمان برای این احتمال که جنگ در اوکراین مدتی ادامه یابد، آماده است و سیاست خود را بر اساس این واقعیت تنظیم می‌کند. او افزود که آلمان تا زمانی که لازم باشد، به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

دبیرکل ناتو همچنین گفت که در اجلاس آینده سران ناتو در ویلنیوس، اعضای این نهاد دفاعی در مورد تعهد تعیین دو درصد تولید ناخالص داخلی به منزله کف بودجه دفاعی به توافق خواهند رسید، و افزود: «من قویا از تعهد تاریخی آلمان برای رسیدن به تعهد دو درصد تولید ناخالص داخلی در  ۲۰۲۴، استقبال می‌کنم.»

دو رهبر همچنین درباره وضعیت کوزوو گفت‌وگو کردند و از طرف‌های درگیری خواستند که از هر گونه اقدام تشدیدکننده درگیری‌ها بپرهیزند.

دبیرکل ناتو امروز (سه‌شنبه)  همراه با بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، به پایگاه هوایی یاگل سفر می‌کند تا از رزمایش دفاع هوایی ۲۰۲۳ که بزرگ‌ترین رزمایش استقرار هوایی در تاریخ ناتو است، بازدید کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.