مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: از ۱۱ حلقه چاه تأمین کننده آب آشامیدنی در دشت آبرود این شهرستان ۹ حلقه خشک شد.

۹ حلقه چاه تأمین کننده آب آشامیدنی تربت‌حیدریه خشک شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آبفا خراسان رضوی، علی‌رضا عباسی اظهار کرد: باوجود افزایش عمق چاه‌های تأمین کننده آب آشامیدنی در تربت حیدریه به ۳۰۰ متر؛ دبی آنها از ۳۰ به سه لیتر در ثانیه کاهش یافت که جای نگرانی جدی داشته و بحران آفرین است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه بیان کرد: برای جلوگیری از قطع آب آشامیدنی مردم تربت حیدریه ضمن هوشمندسازی سیستم آبرسانی، به دنبال حفر چاه در نقاط جدید و بهره‌گیری از منابع دیگر بخش‌ها هستیم.

وی با یادآوری استمرار خشکسالی بویژه در خراسان رضوی افزود: هدر رفت آب شبکه توزیع تربت حیدریه نزدیک به ۱۵ درصد است که برای رفع آن نیازمند همکاری مردم و نوسازی خط انتقال هستیم که قطعاً در پایداری و تأمین آب اثرگذار خواهد بود.

عباسی اظهار کرد: برای پایداری آب بهداشتی و آشامیدنی شهرستان تقاضای همکاری تمام مردم منطقه در سطح شهرها و روستاها را داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: طرح جبران کمبود آب آشامیدنی تربت حیدریه با اجرای شبکه جدید از مناطق همجوار به مرکز شهرستان با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری آغاز شد و طبق برنامه زمان بندی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید که به پایداری شبکه کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.