فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: شهدای جزیره مجنون سند واقعی روحیه و ایثار و فداکاری ملت قهرمان و سلحشور ایران اسلامی در بدترین و سخت‌ترین شرایط جنگی در دوران دفاع مقدس هستند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر: شهدای جزیره مجنون سند واقعی روحیه و ایثار هستند

به گزارش قدس انلاین، سردار سرتیپ پاسدار علی رزمجو روز یکشنبه در یادواره شهدای جزیره مجنون و ۳۳ شهید پایگاه شهید پایگاه امام حسن عسکری(ع) محله سرخور بندرگناوه اظهار کرد: اگرچه همه شهدا قهرمان ملی ایران اسلامی هستند اما شهدای جزیره مجنون به واسطه شرایط و فضای سخت و زیست در حین عملیات خلق کننده حماسه های سترگ در دوران دفاع مقدس بودند و به عنوان قهرمانان ملی با شجاعت و افتخار تحت فرمان امام (ره)و تاسی از تاسوعا و عاشورا در برابر دشمن تا دندان مسلح جنگیدند.

وی افزود: شهدای والامقام جزیره محنون دشمنان را در عرصه های مختلف به عقب راندند و بر توان بازدارندگی جمهوری اسلامی در بدترین شرایط افزودند و ثابت کردند که لشکر مخلص خدا تحت هیچ شرایطی شکست ناپذیر هستند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: تنها راه نجات کشور استفاده و بهره‌گیری از ویژگی‌های شهدای مجنون است که با تاسی از شهدای کربلا و سیره اهل بیت (ع) حماسه های ماندگار و فراموش نشدنی رقم زدند.

رزمجو ادامه داد: در کنار شهدا، خانواده های معظم این عزیزان و ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس با صبر و استقامت همراه با عزت و اقتدار و افتخار و سرافرازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند و پشتوانه نظام هستند.

وی گفت: شهدای دوران دفاع مقدس با تاسی از فرهنگ عاشورای حسینی، حماسه‌هایی که در تاریخ صدر اسلام به وقوع پیوست، آفریدند و به سیل خروشان شهدای کربلا پیوستند.

رزمجو با بیان اینکه شهادت سرمایه ای از جان برای حفظ دین مبین اسلام و انقلاب و پیشرفت اهداف قرآن است، عنوان کرد: وصیت نامه شهدا را اگر مطالعه کنید غیرممکن است که بحث قرآنی و دفاع از دین خدا در آن نباشد.

وی افزود: شهادت در کنار تاثیر عظیم فرهنگی، در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارای اثرات زیادی است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر یادآور شد: کشورمان دارای دولتی است که به دنبال ارزش‌های الهی است و تلاش می‌کند که مشکلات کشور را یکی پس از دیگری برطرف کند.

رزمجو نقش رزمندگان شهرستان گناوه را در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم دانست و گفت: رزمندگان غیور این شهرستان در جزیره مجنون در بدترین وضعیت آن زمان با حداقل امکانات مسیر را برای عبور همرزمان خود در برابر مدرن ترین سلاح های دنیا هموار و با تقدیم ۹ شهید ضربه سختی بر پیکر دشمن بعثی وارد کردند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر به بیان خاطراتی از بازداشت تفنگداران دریایی آمریکا در جزیره فارسی پرداخت و افزود: رزمندگان سپاه اسلام با هوشیاری، درایت و تدبیر همراه با ایمان، تقوا و شجاعت در جزیره فارسی حماسه آفرینی و قدرت ظاهری آمریکای جنایتکار را در آب های خلیج نیلگون فارس به زانو در آوردند و به ذلت کشیدند.

وی ادامه داد: عملیات دستگیری نظامیان آمریکای در آب‌های سرزمینی خلیج فارس در شرایطی انجام شد که ناوهای آمریکایی و فرانسوی با اسکورت و سامانه‌های موشکی و تجهیزات نظامی در اطراف جزیره فارسی وارد آب‌های ایران شدنداما رزمندگان غیور ایران درسی بزرگ به آنها دادند که تا همیشه در اذهان آمریکایی‌ها و جهانیان خواهد ماند.

سردار رزمجو گفت: رزمندگان سپاه پاسداران در اوج قدرت و اقتدار، رافت، مهربانی، عطوفت و رفتار اسلامی با اسرای آمریکایی داشتند و از آنها پذیرایی کردند.

وی تصریح کرد: ابهت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح جهان نمود پیدا کرده و همگان بخصوص کارشناسان و تحلیگران امریکا به قدرت بالای این نظام مقدس اذعان دارند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: به اذعان و اعتراف هفته گذشته آمریکایی ها، در ارتباط با واقعیت‌های منطقه و فشارهای حداکثری علیه نظام نظام جمهوری اسلامی ایران، آنها دچار شکست حداکثری شده و دیگر با متحدانشان همخوانی وجود ندارد و نمی‌توانند از رژیم صهیونیستی پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: طبق برآوردها و تحلیل‌های آمریکایی‌ها، آنها از هر شخص و کشوری حمایت کرده اند آن کشور از بین رفته اما جمهوری اسلامی ایران از هرکشوری حمایت کرده ماندگار در سطح دنیا مانده است و رئیس جمهور آمریکا هر کجا می‌رود با استقبال ضعیف و اما رئیس جمهور ایران با استقبال گسترده مواجه می شود.

وی تصریح کرد: عزت و جایگاهی که کشور در جهان پیدا کرده بخاطر خون پاک شهدا است و همه باید واقف باشیم که مسیر راه شهدا مسیر مستقیم و در راه خدا است.

فرماندار گناوه اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، پدران و مادران با عشق و جان ، وجود هستی خود فرزندانشان را به جبهه های حق علیه باطل فرستاندند تا اسلام و انقلاب پایدار و ماندگار بماند.

محمدتقی صفری افزود: دلاورمردان و شهیدان والامقام در عملیات های مجنون و مجنون ها جنگیدند تا اکنون کشور در امنیت و اقتدارو عظمت بسر ببرد.

وی تصریح کرد: در این مکان جمع شدیم تا ضمن تجدید بیعت با شهدا به آنها اعلام کنیم راه پرافتخارتان را با تبعیت پذیری از ولایت فقیه و خدمتگزاری صادقانه به مردم ادامه خواهیم داد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: برگزاری باشکوه یادواره های شهدا و حضور خودجوش و پررنگ مردم در این ویژه برنامه ها بیانگر گوشه ای از حماسه سازی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار شهسوار حاجی پور افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در این برهه بسیار بالا است به گونه‌ای که رهبر معظم فرزانه انقلاب، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و جنگ تحمیلی را کمتر از شهادت نمی‌دانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.