وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان و رئیس جدید آژانس همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) در شهر «تاشکند» بر سیر مثبت رشد حجم سرمایه‌گذاری جاری ژاپن در ازبکستان که معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است، تاکید کردند.

سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیارد دلاری ژاپن در اقتصاد ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، «لذیذ قدرت‌اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان و «یوشیبومی بیتو» رئیس جدید آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ازبکستان در دیداری در شهر «تاشکند» بر سیر مثبت رشد حجم سرمایه‌گذاری جاری ژاپن در ازبکستان که شامل ۱۱ طرح به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در زمینه‌های مانند انرژی، توسعه زیربنایی، کشاورزی، آموزش و بهداشت است، تاکید کردند.

قدرت‌اف بر اهمیت مشارکت فعال «جایکا» در اجرای اهداف توسعه استراتژیک ازبکستان جدید مبنی بر افزایش حجم سرمایه گذاری‌های خارجی، تحقق پتانسیل صنعتی حوزه‌ها و مناطق، رشد تجارت داخلی و بین‌المللی و همچنین توسعه بخش انرژی در ازبکستان تاکید کرد.

در پایان این دیدار طرفین در مورد تداوم همکاری‌های متقابل فعال مبنی بر اجرای کیفی پروژه‌های مشترک جاری و تنظیم زمینه‌های جدید همکاری‌ها به توافق رسیدند.

هم اکنون در ازبکستان ۱۰ شرکت مشترک در زمینه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارائه خدمات حمل و نقلی و لجستیک، دادو ستدهای تجارتی، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می‌کنند.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۲۶ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.