مدیرکل اداره دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در روز عید قربان ۱۳ هزار و ۴۶۷ بازرسی انجام شد که این بازرسی‌ها منجر به ضبط پنج لاشه به وزن ۱۹۶ کیلوگرم شد.

مدیرکل اداره دامپزشکی خراسان رضوی خبر داد: ذبح ۸۳۵۲ دام در خراسان رضوی به مناسبت عید قربان/۵ لاشه غیرمجاز دام کشف شد

به گزارش قدس خراسان، جواد اعلمی اظهار کرد: با توجه به سنت قربانی‌کردن گوسفند به‌مناسبت عید قربان، بازرسی‌های اداره‌کل دامپزشکی استان نیز در این ایام افزایش پیدا می‌کند. بر همین اساس امسال ۱۳ هزار و ۴۶۷ رأس دام در خراسان رضوی بازرسی شدند.

مدیرکل اداره دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: روز عید قربان در خراسان رضوی ۶۷۵۲ لاشه در کشتارگاه‌ها و ۱۶۰۰ لاشه خارج از کشتارگاه‌ها بازرسی شدند. جمع لاشه‌های بازرسی‌شده در استان به‌مناسبت این ایام ۸۳۵۲ لاشه بوده است. امسال پنج لاشه به وزن ۱۹۶ کیلوگرم ضبط شد که علت ضبط آن‌ها غیرمجازبودن کشتار بود.

وی با بیان اینکه ۴۱ ناظر شرعی بر روند کشتارها نیز نظارت کردند، گفت: در بازرسی‌های اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی ۱۲ اکیپ‌ از شهرداری مشهد نیز حضور داشتند. همچنین ۹۲ دامپزشک و ۲۰۲ بازرس بهداشت از اداره‌کل دامپزشکی استان با ما همکاری کردند. امسال در مجموع ۱۵۹ اکیپ بازرسی برای بررسی روند کشتار دام در عید قربان راه‌اندازی شد.

اعلمی تصریح کرد: عید قربان امسال ۸۳۵۲ راس دام در خراسان رضوی ذبح شد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.