فرماندار دماوند گفت: پیش از این در منطقه رودهن و مهرآباد شاهد احداث مسکن مهر ۱۲ هزار نفری بودیم، مجدد ۶۰ هکتار زمین پیش بینی شده که در اجرای طرح جدید مسکن مهر باید در اولویت کار راهداری قرار گیرد.

فرماندار دماوند: ۶۰ هکتار زمین جدید برای مسکن مهر اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، رضا طاهرخانی شامگاه شنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دماوند اظهار داشت: نیت دولتمردان پاسخگویی به مطالبات به حق مردم است، با آغاز به کار دولت سیزدهم اولویت با مطالبات بر زمین مانده است و بعداز آن طرح های جدید تعریف می شوند که بنابراین عزم دولت در چهار سال نخست، پاسخگویی به مطالبات دیرینه مردم است.

وی افزود: اصلاح هندسی و قوسی دوربرگردان مهرآباد با تغییر دولت به فراموشی سپرده شد که احیای آن به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمربندی دماوند یکی از مطالبات به حق و دیرینه مردم است که از سال ۹۰ - ۸۹ مطرح شد، اما تا به امروز اقدامی ملموس در این خصوص صورت نگرفت. ️در بحث راه‌ها، موضوع کمربندی دماوند در سفر رئیس جمهور و هیات همراه به شهرستان دماوند مطرح خواهد شد، همچنین کمربندی شمالی رودهن،راه مواصلاتی کیلان به ساران و ایوانکی نیز در دستور کار قرار دارد.

ط️اهرخانی ادامه داد: اهم مباحث در طرحهای ملی مورد اقدام قرار می‌گیرد و برخی نیز از طریق استانی تامین اعتبار شده و در خصوص راه‌های روستایی در حال انجام است.

ف️رماندار دماوند اضافه کرد: خوشبختانه استاندار تهران به صورت دغدغه مند پیگیر موضوعات مربوط به شهرستان دماوند هستند و تاکنون چندین نشست در خصوص پاسخگویی به مطالبات مردم در این خصوص برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند در ۲ محور ارتباطی مهم قرار گرفته و این محورها بیشترین بار ترافیکی استان‌های شمالی ایران را تقبل می‌کنند.

فرماندار دماوند افزود: امسال تا به این لحظه تردد بالای ۲۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی ثبت شده است، البته بحث نقاط حادثه‌خیز شهرستان دماوند چیزی نیست که به تازگی مطرح شده باشد.

طاهرخانی تصریح کرد: این موضوع با گذشت چندین سال مطرح شده و در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفته است که تا به امروز به صورت شایسته و بایسته به آن پرداخته نشده است.

وی گفت: برای احداث رمپ فرار پلیس‌راه و راهداری باید پای کار بیایند و در کنار شهرداری قرار بگیرند تا کارهای کارشناسی انجام شود و سپس ظرف مدت یک ماه آینده شاهد عملیاتی شدن موضوع شویم.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: در خصوص بحث دوربرگردان‌های غیراستاندارد شهر دماوند با کمک راهنمایی و رانندگی و شهرداری کار کارشناسی و تدابیری اندیشیده شود تا حداقل ۱۰ روز آینده دوربرگردان‌های غیرکارشناسی موجود در مسیر بلوار اصلی منطقه گیلاوند را مسدود خواهند کرد.

طاهرخانی به توقف‌هایی که در مسیر منطقه گیلاوند انجام می‌شوند، اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی‌ها در این خصوص انجام شود و اگر لزومی برای توقف در این مسیر وجود ندارد، ما مسیر مذکور را به عنوان مسیر توقف ممنوع لحاظ کنیم؛ ماشین‌هایی که در پیک ترافیک توجهی به قوانین ترافیکی نمی‌کنند با جرثقیل به پارکینگ منتقل شوند.

فرماندار شهرستان دماوند اظهار داشت: شهرداری هم باید پارکینگ‌های موقت و دائمی را برای ماشین‌های عبوری در نظر بگیرد.

وی افزود: برخی از دست‌فروشان در کنار بلوار ورودی شهر دماوند توقف می‌کنند و با پهن کردن بساط جاده را تنگ می‌کنند، شهرداری باید همکاری لازم را با پلیس انجام دهند و به صورت مستمر با سد معبرهای طول جاده‌ای برخورد و شهرداری باید دستفروشان را از سطح جاده جمع‌آوری و آنان را به مکان مشخص شده‌ای منتقل کند.

این مسئول تاکید کرد: احداث کمربندی شهر دماوند یکی از مطالبات مردم است و ما جلسات مربوط به احداث این مسیر را هر هفته یک بار برگزار خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر کار را تمام کنیم.

در این نشست در خصوص آخرین مصوبات شورای ترافیک شهرستان دماوند شامل آخرین وضعیت احداث کمربندی جنوبی دماوند، احداث رمپ‌های ورودی و علائم هشدار دهنده در ورودی شهر دماوند، رفع نقاط حادثه‌خیز بررسی‌های لازم صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.