رییس فدراسیون اسکواش گفت: ۱۷ هزار ورزشکار در این رشته در سطح کشور سالانه فعالیت دارند و توسعه کمی و کیفی اسکواش جزو برنامه مهمی است که پیگیری می‌شود.

رییس فدراسیون: ۱۷ هزار اسکواش باز در کشور فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین امیر عزیزی‌پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران یزد افزود: این عده که شامل بانوان و آقایان در تمام رده‌های سنی هستند در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی اشکواش مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار اسکواش باز تاکنون به صورت رسمی سازماندهی شدند به اهمیت این موضوع در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برای همه اعضا در حوزه‌های مختلف آموزشی و دانش افزایی، دوره‌های مختلف برگزار می‌شود.

این مسئول همچنین یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکرد مهم فدراسیون در سطح مناطق مختلف کشور را همگانی این رشته جذاب ذکر کرد که با همکاری هیات‌ها برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

عزیزی پور گفت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای تمامی گروه‌های سنی، برگزاری مسابقات، اردوها و استعدادیابی نیز جزو برنامه‌های مهمی است که توسط فدراسیون در کشور دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت برای توسعه جدی اسکواش در کشور به دلیل ظرفیت‌ها و علاقه مندان زیادی که وجود دارد از دیگر برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌شود.

رییس فدراسیون اسکواش گفت: ایجاد زمینه لازم و زیرساخت مناسب در بخش داوان و مربیان جزو اهداف مهم فدارسیون است که در این خصوص هیات‌های استانی نقش آفرین هستند.

عزیزی پور گفت: بدون شک استان‌های مختلف نقش مهمی در تربیت و معرفی ورزشکاران ملی دارند و با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب برای تربیت مربی و داوران حرفه‌ای یزد و مناطق دیگر اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری جلسه منظم و مستمر با روسای هیات‌های اسکواش استان‌ها جزو دیگر برنامه محوری فدراسیون است که تاکنون انجام شده و تا پایان سال ادامه دارد.

رییس فدراسیون اسکواش با بیان اینکه در ۱۰ روز آینده استان یزد میزبان مسابقات تیم‌های لیگ برتر و دسته یک اسکواش کشور است گفت: تمرکززدایی از تهران و تلاش برای پراکندگی منظم و منطقی رویدادهای ورزشی در این رشته جزو اهداف فدراسیون است.

عزیزی پور گفت: تا هفته آینده اسامی نفراتی که وارد اردوی انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی رده‌های نوجوانان و جوانان چین می‌شوند معرفی که امیدواریم ورزشکاران اسکواش همیشه موفق باشند.

هم‌اکنون ۲ هزار نفر در رشته اسکواش در استان یزد فعالیت دارند و این استان با یک ‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.