سفیر روسیه در آمریکا حضور نظامیان آمریکایی در سوریه را غیرقانونی اعلام کرد و درباره نقض مقررات ایمنی هوایی توسط آنها هشدار داد.

هشدار روسیه درباره نقض مقررات هوایی سوریه توسط آمریکا

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: بیانیه پنتاگون درباره ممانعت نظامیان روس از انجام عملیات ضدتروریسم در سوریه خارج از نجابت است زیرا این نظامیان آمریکایی هستند که هر روز مقررات ایمنی هوایی را در سوریه نقض می کنند.

وی با اشاره به حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه، گفت: نیروهای روس براساس قوانین بین المللی در سوریه حضور دارند اما نیروهای آمریکایی مناطقی از این کشور را اشغال و در پوشش مبارزه با تروریسم حضور خود را توجیه می کنند.

این دیپلمات روس، حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را عامل از بین رفتن ثبات در این کشور و مانع احیای تمامیت ارضی آن دانست و گفت: حضور نیروهایی آمریکایی بر کل منطقه غرب آسیا تاثیر منفی دارد.

به گزارش قدس آنلاین، دولت سوریه در حالی از سال ۲۰۱۱ درگیر مبارزه با گروه های تروریستی-تکفیری شد که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم بخشی از خاک این کشور را در مناطق کردنشین اشغال کرد. روسیه و جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی بودند که به خاطر روابط نزدیک سیاسی-امنیتی به کمک دولت قانونی مستقر در دمشق شتافتند و با ارائه کمک های مستشاری، بخش اعظم خاک این کشور را از تروریست ها پاکسازی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.