فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۴۸۳ کیلو هروئین و یک تن و ۵۱۹ کیلو مرفین و مشتقات تریاک در بازرسی از یک دستگاه تریلی در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: ۳۰ باند مواد مخدر از ابتدای سال در خراسان جنوبی منهدم شد.

انهدام ۳۰ باند مواد مخدر از ابتدای سال در خراسان جنوبی

به گزارش قدس انلاین، سرهنگ حسن شجاعی نسب، امروز شنبه ۱۷ تیر در مصاحبه خبری که با حضور استاندار در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان"نهبندان"با دریافت خبری مبنی بر حمل محموله سنگین مواد مخدر از محورهای مواصلاتی این شهرستان موضوع را پیگیری و شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید"حسینی" سهل آباد شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک تریلی کشنده  حامل بار سبوس مشکوک شده و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی تکمیلی  از تریلی ، ۴۸۳ کیلو هروئین و یک تن و ۵۱۹ کیلوگرم مرفین و مشتقات تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل کانتینر تریلی جاساز شده بود کشف کردند.

سرهنگ شجاعی نسب تصریح کرد: مأموران متهم دستگیر شده را به پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال جاری با تلاش ماموران انتظامی تاکنون بیش از ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلو انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در این استان کشف شده است.

شجاعی نسب  با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۵۶ طرح پاکسازی نقاط آلوده  در استان اجرایی گردیده است؛ تصریح کرد: مأموران طی این مدت ۳۰ باند حمل و توزیع مواد مخدر را منهدم و ۲ هزار و ۳۸۹ نفر سوداگر مرگ را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در سطح کشور ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است، گفت: این کشفیات در استان خراسان جنوبی از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بدون تغییر بوده است و در این راستا ۶۸۳ نفر خرده فروشان مواد مخدر نیز  دستگیر شده اند.

وی ضمن تاکید بر برخورد و اعمال قانون در خصوص خودروهای هنجارشکن و متخلف تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون  ۶۵ دستگاه خودرو  به دلیل آلودگی صوتی، پلاک مخدوش، تغییر در وضعیت سیستمی و حرکات نمایشی توقیف و و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی ۲۱ کیلو زعفران تقلبی به ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین ۲۴۹ دستگاه  گوشی همراه هوشمند  به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف کرده که ۸۰درصد گوشی  های کشف شده پس از شناسایی و احراز هویت صاحبان گوشی به آدرس مالباختگان توسط پست ارسال می‌شود.

وی افزود: برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی این ماموریت با جدیت دنبال می‌شود و از ابتدای سال بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است که که در این زمینه ۶۴۱ دستگاه خودرو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری قریب به یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است؛ تصریح کرد: ماموران در این رابطه ۱۹ دستگاه تریلی حامل سوخت عمده قاچاق در استان توقیف کرده‌اند.

شجاعی نسب بر عزم جدی پلیس بر مبارزه با سوداگران مرگ و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی تأکید کرد و به قاچاقچیان نیز هشدار داد: ماموران به صورت شبانه روزی تمامی نقاط استان را رصد و پایش می کنند و اجازه هرگونه بی نظمی و یا جولان به قانون شکنان را نخواهند داد.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.