عضو هیات رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران باید از مسایل سیاسی دور بماند و اینکه اگر برخی زمین بازی سیاسی را وارد اتاق کنند کار درستی نیست و سلاح‌ورزی باید مشکلات خود با دستگاه‌های نظارتی حل کند.

اتاق بازرگانی نباید وارد مسایل سیاسی شود

به گزارش قدس آنلاین، «محمدحسین روشنک» در خصوص حواشی انتخابات اتاق بازرگانی، اظهار داشت: اشتباهی که الان صورت گرفته این است که گفته می‌شود چرا دولت و قوای حاکمیتی در انتخابات دخالت می‌کنند در حالی که دولت و ارگان‌های دولتی به اصل انتخابات اتاق بازرگانی کاری ندارند و فقط اعلام کردند که فرد انتخابی به عنوان ریاست اتاق بازرگانی صلاحیت لازم را ندارد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد ادامه داد: از همان روزهای نخست پس از انتخابات و حواشی به وجود آمده به هیات رییسه اتاق بازرگانی و سلاح ورزی توصیه کردم که با ارگان‌های نظارتی مذاکره کنید .

وی گفت: هم اکنون مشکل بر انتخاب یک فرد به خصوص است و حاکمیت معتقد است که فرد انتخاب شده صلاحیت لازم را ندارد و این حق حاکمیت است و باید دستور ارگان‌ها اجرا شود؛ چراکه پیروی نکردن از قانون عواقب جبران ناپذیری دارد.‌

روشنک بیان کرد: اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است و اگر قوا اعتمادی به رییس اتاق بازرگانی نداشته باشد و رئیس اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی اجازه حضور در شوراها را نداشته باشد، چگونه می‌تواند مشاور خوبی باشد و صدای فعالان اقتصادی را به گوش مسوولان برساند.

عضو هیات رییس اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: اینکه برخی زمین بازی سیاسی را وارد اتاق بازرگانی کنند کار درستی نیست و سلاح ورزی باید مشکلات خود با دستگاه‌های نظارتی حل کند.

سلاح‌ورزی با خط خود نامه استعفایش را نوشت

وی با طرح این سوال که به چه حقی افراد سیاسی در مسایل اتاق بازرگانی دخالت می‌کنند، گفت: سلاح ورزی با خط خود نامه استعفایش را نوشته است، چه کسانی آمده‌اند و گفته‌اند استعفا ندهد؟

این فعال اقتصادی اظهار داشت: بنده از طرفداران سلاح ورزی هستم، اما وظیفه بنده نظارت بر افراد اتاق بازرگانی نیست و این برعهده برخی ارگان‌هاست که آنها هم به وظیفه خود عمل کردند و گفته‌اند سلاح ورزی صلاحیت ندارد، حتی اگر اشتباهی هم شده باشد باید گفت‌وگو کنیم و نباید اتاق وارد تنش کنیم؛ مثلاً جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی که دو ماه یک بار در مشهد برگزار می‌شود را به یکباره تغییر می‌دهند، مشخص است که این نوعی لشکرکشی است.

وی گفت: بازهم تاکید می‌کنم اتاق بازرگانی نباید در سیاست دخالت کند؛ همچنین منتقدان حاکمیت نیز نباید انتقاد از حاکمیت را از زبان اتاق بازرگانی بیان کنند و گروه‌های طرفدار حاکمیت نیز نباید زمین بازی خود را به اتاق بازرگانی بکشند؛ زیرا اتاق ارگان اقتصادی است و باید از مسایل سیاسی دور باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.