مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از هشدار زیست‌ محیطی به کارخانه سیمان دورود خبر داد و گفت: این کارخانه در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته‌ است.

هشدار زیست‌ محیطی به کارخانه سیمان دورود/ جرایم آلایندگی اخذ می‌شود

به گزارش قدس آنلاین علی سالاروند، با اشاره به آلایندگی کارخانه سیمان دورود، اظهار داشت: فاز سه این کارخانه یکی از صنایع آلاینده این شهرستان است که در اثر بی‌توجهی به تذکرهای زیست‌ محیطی موجب نارضایتی مردم شده‌ است.

وی با اشاره به پیگیری دادستان مرکز لرستان برای رفع آلایندگی کارخانه سیمان دورود، افزود: مسئولان این کارخانه قرار بود که اقدامات بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدتی را برای رفع آلایندگی‌های زیست‌ محیطی فاز سوم انجام دهند، اما به وظایف خود عمل نکردند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: پلمب فاز سوم کارخانه سیمان دورود به‌دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی، تضییع حقوق عامه و نارضایتی شدید مردم به‌دستور مقام قضایی و پس از چندین جلسه کارشناسی انجام شد، اما مسئولان این کارخانه در یک اقدام غیرقانونی این فاز را فک‌پلمب کردند.

وی با بیان اینکه کارخانه‌ سیمان دورود مشمول اخذ جرایم سنگین مالیاتی ناشی از عوارض آلایندگی می‌شود، بیان کرد: این کارخانه در لیست صنایع آلاینده موضوع ماده 27 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده قرار گرفته‌ است.

سالاروند گفت: کارخانه سیمان دورود به‌دلیل ایجاد مشکلات زیست‌ محیطی در مرحله بدوی محکوم‌ شده و پرونده این کارخانه هم‌اکنون در حال رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان ابراز کرد: بخش زیادی از مالیات آلایندگی کارخانه سیمان دورود برای ایجاد زیرساخت‌های شهری و رفاهی در این شهرستان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ 644/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.