فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۲۵۰ قاچاقچی حیوانات طی ۳ ماهه ابتدای سال جاری دستگیر شده‌اند که مهمترین مورد دو رأس خرس سیاه بلوچی بود.

کشف ۲ خرس سیاه در خراسان رضوی/ دستگیری ۲۵۰ متخلف

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل شعبانی در خصوص قاچاق حیوانات در استان اظهار کرد: در سه ماهه اول سال ۲۵۰ متخلف در سطح استان دستگیر شدند که از این متخلفان لاشه ۴۰ رأس پستاندار و ۵۰ قطعه انواع پرنده کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: علاوه بر این ۱۵ هزار رأس دام به صورت غیر مجاز در مناطق چهارگانه تحت مدیریت در حال چرا بودند که به بیرون هدایت شدند و برای افراد متخلف تشکیل پرونده شد. همچنین حدود ۳۵ قبضه انواع سلاح شکاری از این متخلفان کشف و توقیف شده است.

وی بیان کرد: در زمینه قاچاق حیوانات، مهمترین مورد دو رأس خرس سیاه بلوچی بود که از سمت خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وارد خراسان رضوی کرده بودند، این دو خرس در شهرستان گناباد کشف و توقیف شدند. همچنین قاچاق پرندگان وحشی و حیوانات را از سمت سیستان و بلوچستان داشتیم که در گلوگاه تربت حیدریه ۱۳ قطعه طوطی سبز و ۶ میمون قاچاق کشف شدند.

شعبانی ادامه داد: در بازدید از فروشگاه‌ها نیز ۶۸ لاک‌پشت آبی، ۳۰ مینا و ۳ قلاده میمون از داخل شهر کشف شده است. براساس قانون عرضه، فروش و صدور جانداران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه ممنوع است و علاوه بر جزای نقدی، یک تا ۶ ماه حبس دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.