فرمانده پلیس راه شهرستان بردسکن محور بردسکن به سبزوار را یکی از محورهای بحرانی استان خراسان رضوی اعلام کرد.

محور بردسکن به سبزوار یکی از محورهای بحرانی استان خراسان رضوی

سرهنگ حسن شاکری در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: در این راستا مکاتبات متعددی با پلیس‌ راه استان و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است چرا که جاده بردسکن به سبزوار از یک قدمت ۱۷ ساله برخوردار است و مشخصات آن یک راه فرعی درجه یک است.

فرمانده پلیس راه شهرستان بردسکن افزود: محور بردسکن به سبزوار یکی از محورهای اصلی و مواصلاتی جنوب به شمال کشور و یک راه ترانزیتی و بیش از ۸۵ درصد تردد در این جاده اتوبوس‌های مسافربری، تریلی‌ها و تانکرهای سوختکش است.

وی گفت: با توجه به اینکه محور بردسکن به سبزوار یک راه فرعی است متاسفانه اعتبار خاصی به این جاده اختصاص داده نمی‌شود که نیازمند اعتبارات ملی از طریق نمایندگان مجلس است.

فرمانده پلیس راه شهرستان بردسکن گفت برای ارتقاء این جاده از فرعی به اصلی مکاتباتی صورت گرفته است که پس از موافقت باید برای تعریض و دو بانده کردن این محور اقدام کرد.

شاکری عنوان کرد ۴۵ درصد تصادفات فوتی حوزه پلیس راه شهرستان بردسکن مربوط به جاده بردسکن به سبزوار است و یکی از نواقص عمده این جاده اختلاف سطح آسفالت است و به ویژه در دو گردنه  البلاغ و بیجورد فاقد شانه خاکی است که در صورت ریزش کوه و بارش برف و یخ زدگی باعث مسدود شدن جاده می‌شود.

فرمانده پلیس راه شهرستان بردسکن رانندگی کردن در این جاده را همانند آتش زیر خاکستر دانست و گفت: با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی منجر به وقوع تصادف و واژگونی خودرو  می‌شود.

وی همچنین گفت: متاسفانه این جاده به لحاظ زیرساختی مشکل دارد و با توجه به شیارها و چاله‌هایی که در سطح جاده وجود دارد روکش آسفالت این محور به صورت مسکن خواهد بود و با توجه به تردد بیش از حد و بار ترافیکی این محور مجدداً تخریب می‌شود.

شاکری افزود: نداشتن خط در دو طرف و وسط جاده یکی دیگر از نواقص این جاده مهم و حیاتی است.

فرمانده پلیس راه شهرستان بردسکن افزود: حوزه پلیس راه بردسکن ۱۱۰۰ کیلومتر است که ۷۵ کیلومتر آن مربوط به حوزه پلیس راه بردسکن است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دادستانی که با تشکیل شورای پیشگیری تصادفات پی گیر وضعیت جاده‌ها است، عنوان کرد: در طرح نوروزی که اجرا شد با مشارکت بسیج و دیگر ادارات در سه ماهه اول امسال شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت بودیم ولی باید گفت محور بردسکن به سبزوار یکی از محورهای بحرانی پلیس راه بردسکن و استان خراسان رضوی است.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.