مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، شیرخوارگان حسینی، برنامه عصر تاسوعا(هشتم محرم) ویژه بانوان، برنامه ظهر و عصر عاشورا را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده حسینیه اعظم اعلام کرد.

برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شهامی‌، مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه برنامه‌های حسینیه اعظم با غبارروبی گنبد و تعویض پرچم در شب اول محرم آغاز می‌شود، اظهار کرد: این مراسم آئینی با حضور خادمان و عزاداران حسنی از ساعت ۱۷ امروز  برگزار می‌شود.
مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان ساعت آغاز برنامه‌های عزاداری را در حسینیه اعظم ساعت ۲۱ و به مدت ۱۳ شب اعلام و تصریح کرد: برنامه با قرآئت قرآن توسط قاریان برتر آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی محبی و مداحی مداحان پیشکسوت و جوان ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار متر از محوطه حسینیه اعظم هر شب مفروش خواهد شد، ادامه داد: این اقدام در راستای تسهیل حضور مردم در برنامه‌ها از جمله خانواده‌ها انجام می‌شود که طراحی لازم برای این مهم انجام شده است.
شهامی از برگزاری شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه محرم در محل این حسینیه خبر داد و گفت: این برنامه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه با حضور مادران و شیرخوارگان آغاز می‌شود.
مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان به برگزاری عزاداری عصر تاسوعا ویژه بانوان اشاره و تصریح کرد: مراسم ظهر عاشورا هم طبق برنامه هر ساله با قرآئت زیارت عاشورا آغاز و تا نماز ظهر ادامه می‌یابد.
وی افزود: برنامه ویژه عصر عاشورا هم محفل قرآنی است که با سخنرانی آیت‌الله دولابی، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان برگزار خواهد شد.
شهامی با بیان ویژه برنامه‌ یوم‌العباس هم با حضور ارادتمندان سیدالشهدا در روز چهارشنبه هشتم محرم برگزار می‌شود، افزود: زمان آغاز این برنامه بعد از نماز ظهر و با ذبح قربانیان و حرکت دسته عزاداری از حسینیه ادامه می‌یابد.
مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از برنامه‌ریزی برای تسهیل اسکان عزاداران حسینی خبر داد و گفت: این مهم با همکاری ارگان‌های مختلف و از روزهای هفتم تا ۱۱ محرم در حد ظرفیت و با یک وعده غذاری تبرکی عملیاتی می‌شود.
وی به دایر شدن موکب‌های حسینی در مسیر حرکت دسته عزاداری اشاره کرد و افزود: این موکب‌ها در حد توان از عزاداران پذیرایی خواهند کرد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.