قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با کاهش ارزش دلار و نزدیک شدن به نشست بانک مرکزی آمریکا بیش از ۷ دلار کاهش یافت.

کاهش قیمت طلا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای کاهش یافت و از بالاترین رقم دو ماه گذشته فاصله گرفت زیرا ارزش دلار بالا رفته و سرمایه‌گذاران در آستانه نشست این هفته بانک مرکزی آمریکا، موضع محتاطانه‌ای در پیش گرفته بودند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۷ دلار و ۵۹ سنت کاهش ۱۹۶۱.۹۴ دلار فروخته شد اما طی هفته گذشته افزایش ۰.۴ درصدی را ثبت کرد.

پس از انتشار آمارهای مثبت هفتگی مشاغل آمریکا، شاخص دلار ۰.۲ درصد رشد کرد و به بالاترین رقم ۲ هفته گذشته رسید و قیمت طلا را برای خریداران خارجی گران‌تر ساخت.

دنیل پاویلونیست، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «معمولا در آستانه نشست تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره، شاهد فضای آرامتری در بازار فضای گران‌بها هستیم... من فکر می‌کنم، نرخ بهره برای مدت قابل پیش‌بینی تاحدی قوی بماند.»

از طرفی طلا برای عبور از سطح ۲ هزار دلار با چالش مواجه است و در حال حاضر در میانه ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار گیر کرده است.

بازار به شدت انتظار دارد، بانک مرکزی آمریکا در ۲۶ جولای نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد و امید دارد این افزایش آخرین مورد از روند افزایش نرخ بهره باشد.

افزایش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را افزایش می‌دهد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.