مسئول کانون خدمت رضوی بردسکن گفت: به همت کانون خدمت رضوی شهرستان بردسکن تعدادی مداح به مناطق روستایی و محروم شهرستان در دهه اول ماه محرم اعزام می‌شوند.

اعزام مداح به مناطق روستایی و محروم شهرستان بردسکن در دهه اول ماه محرم

به گزارش قدس خراسان، علی عباس نیا اظهار کرد: به مناسبت دهه اول ماه محرم و برپایی مجلس سوگواری حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش در یک طرح ابتکاری با برنامه‌ریزی تعدادی از خادم یاران این کانون هر شب به یکی از مناطق روستایی و دور افتاده که از نعمت روحانی و مداح محروم هستند حضور و ضمن برگزاری اقامه نماز جماعت مجلس سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور اهالی آن روستا برگزار می‌شود.

مسئول کانون خدمت رضوی بردسکن بیان کرد: خوشبختانه این طرح مورد استقبال مردم روستاها قرار گرفته است و بنای ما بر این است در دهه اول محرم هر شب در یکی از روستاهای محروم و دور افتاده  شهرستان حضور و مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام را برگزار کنیم.

وی افزود: در این مجالس مداحان اهل بیت به نوحه خوانی و مرثیه سرایی می‌پردازند و در پایان  به هریک از عزاداران بسته‌های متبرک حرم رضوی داده می‌شود.

عباس نیا با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ نفر متقاضی برای خادمی امام رضا(ع)  ثبت نام کرده‌اند گفت: برای تمامی این عزیزان پرونده تشکیل و برای تایید نهایی به آستان قدس رضوی ارسال شده است که در این راستا پس از سیر  مراحل گزینشی تعداد ۶۰ نفر جذب خادمیار در بخش ویلچر حرم مطهر رضوی شده‌اند.

مسئول کانون خدمت رضوی بردسکن افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته نمک و نبات متبرک حرم رضوی و بیش از ۱۵۰۰ پرس غذای گرم  در مناسبت‌های مختلف بین مردم توزیع شده است.

وی همچنین گفت: در همین راستا نیز با همت اعضای کانون خدمت رضوی این شهرستان مقدار ۲۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی بین خانواده‌های نیازمند و محروم توزیع شده است.

عباس نیا به برگزاری جشن تکلیف ۷۰ نفر از دانش آموزان روزه اولی شهر انابد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵۰ نفر نیز از افرادی که کمتر به زیارت امام رضا مشرف شده‌اند در قالب سه دستگاه اتوبوس اعزام و با ناهار حضرت پذیرایی شده‌اند.

وی همچنین گفت: به مناسبت دهه آخر ماه صفر نیز برنامه‌ریزی شده است توسط خادم یاران رضوی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر کاروان‌های پیاده به سمت مشهد مقدس برپا و از زائران آقا موسی الرضا پذیرایی به عمل آید.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.