سخنران مراسم عزاداری زیارتگاه شهید مدرس گفت: مجالس حسینی بستر مناسب برای تثبیت ارزش‌های دینی و تبیین مبانی اخلاقی و اعتقادی است.

مجالس حسینی بستر مناسب برای تثبیت ارزش‌های دینی

به گزارش آستان نیوز، همزمان با چهارمین شب محرم مراسم عزاداری همراه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نژادمحمد و مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت کربلائی محمد غلامرضاپور در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نژادمحمد در این محفل گفت: یکی از موضوعات مهم در فرهنگ و سیره ائمه اطهار علیهم السلام برپایی محافل و مجالس روضه خوانی بوده است.
وی افزود: این محافل از آنجایی که محل رفت و آمد ملائکه و باعث احیای امر اهل بیت(ع) است دارای حرمت و قداستی است که رعایت آن بر همگان لازم است.
حجت الاسلام نژاد محمد خاطرنشان کرد: مجالس حسینی محلی برای تبیین مبانی اخلاقی و اعتقادی و باعث تحکیم و تثبیت ارزش‌های دینی است به همین خاطر دشمنان تلاش کردند این مجالس را تعطیل و کمرنگ کنند. 
وی در ادامه گفت: یاران و اصحاب امام حسین علیه السلام انسان‌های ممتاز و بی نظیری بودند که معصومین علیهم السلام در زیارات به آنها سلام دادند و از آنها تجلیل کردند.
این کارشناس مذهبی افزود: حر بن یزید ریاحی یکی از سرداران لشکر دشمن بود که فطرت سالم، وجدان بیدار، ادب و تواضع و تفکر او سبب تحول و نجات او شد.
شایان ذکر است این مراسم هر شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در دهه اول محرم برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.