مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در تشریح آخرین آمار و اطلاعات حادثه تصادف و آتش‌سوزی در تونل تنگ زاغ گفت: متاسفانه با جان باختن ۲ نفر دیگر، شمار جان باختگان به ۴ نفر رسید.

افزایش فوتی‌های انفجار ‌تونل تنگه زاغ ‌به ۴ نفر/ دادستانی دستور ویژه صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد حسن زاده اظهار داشت: پس از وقوع حادثه در تونل تنگ زاغ حد فاصل محور مهم بندرعباس - سیرجان عملیات امدادی از ساعات اولیه آغاز و گروه‌های آتش نشانی و اورژانس بر حضور در محل حادثه، ضمن اطفا آتش سوزی، عملیات امدادرسانی به مصدومان را آغاز کردند.

وی افزود: با تلاش صورت گرفته دیشب تا تا ساعت ۳ بامداد، ۸ دستگاه ماشین اعم از تریلر و تانکر حامل سوخت که در این حادثه در تونل دچار آتش سوزی شده بودند با کمک تجهیزات بولدوزر و کامیون از تونل خارج سازی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از امروز صبح هم عملیات پاکسازی و ایمن سازی تونل تنگ زاغ با کمک عوامل فنی و آتش نشانی آغاز شده و همزمان بازدید فنی و برآورد خسارت نیز در حال انجام است.

وی در خصوص آمار و ارقام نهایی جان باختگان و مصدومان این حادثه تصریح کرد: شب گذشته پیکر یک نفر دیگر در تونل تنگ زاغ که به علت استنشاق دود و گازگرفتگی جان باخته بود کشف شد، همچنین یکی از مصدومان(با درصد سوختگی بالا) که به بندرعباس اعزام شده بود در بیمارستان جان خود را از دست داد، در مجموع این حادثه ۴ فوتی و ۲ مصدوم داشته است.

حسن زاده گفت: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که هم اکنون مسیر مهم بندرعباس به سیرجان تردد در حال انجام است در محدوده تونل تنگ زاغ، ۲ تونل وجود دارد که در حال حاضر تردد از تونل ۱۷ شهریور به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و بعد از ایمن سازی تونل تنگ زاغ، بار ترافیکی مجدد به این تونل منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: جا دارد از تلاش‌های استاندار، عوامل راهداری، آتش نشانی، شهرداری‌های بندرعباس و حاجی‌آباد، عوامل پلیس راه، سپاه و بسیج و عوامل امنیتی، نظامی و انتظامی و همچنین شرکت‌های تونل تنگ زاغ و شرکت خط انتقال آب خلیج فارس که همکاری بسیار خوبی برای مدیریت این حادثه داشتند تقدیر کنم.

دستور ویژه دادستانی ‌برای بررسی علت ‌تصادف

علیرضا احمدی‌منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با اشاره به بررسی علت وقوع تصادف و انفجار در تونل تنگه زاغ، در این باره اظهار داشت: پس از وقوع حادثه تصادف و انفجار مهیب در تونل تنگه زاغ، به دستور اینجانب، دادستان شهرستان حاجی آباد در صحنه وقوع تصادف حاضر شد و ضمن هماهنگی با ضابطین و عوامل امدادی حاضر در محل، دستورات ویژه‌ای جهت بررسی علل و عوامل مقصر در حادثه صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در ادامه افزود: بامداد امروز بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون از پشت با تانکر حامل سوخت در تونل تنگه زاغ انفجار مهیبی اتفاق افتاده و هشت خودرو دچار حریق شدند که متأسفانه تاکنون دو نفر بر اثر استنشاق دود و یک نفر بر اثر جراحات سوختگی فوت کرده‌اند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این سانحه، خاطرنشان کرد: دستورات ویژه‌ای برای پاکسازی و ایمن سازی تونل تنگه زاغ و جاده ترانزیتی حاجی آباد به بندرعباس نیز صادر شده که طبق گزارش ضابطین این محور طی ساعات آینده به صورت کامل بازگشایی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین از اعزام یک تیم کارشناسی برای بررسی فنی سانحه تصادف در تونل تنگه زاغ و شناسایی مقصرین احتمالی خبر داد‎ و گفت: نتایج تحقیقات به محض تکمیل اطلاع رسانی خواهد شد.‌

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.