مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت:ثبت جهانی هگمتانه نقطه آغاز تحول اقتصادی برای جامعه محلی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان: ثبت جهانی  هگمتانه نقطه آغاز تحول اقتصادی برای جامعه محلی خواهد بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن معصوم‎علیزاده با بیان اینکه ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» اهمیت بسزایی در حوزه رقابت فرهنگی دارد،  اظهار کرد: در آینده نزدیک ارزیابان یونسکو به مدت 5 روز در همدان مستقر خواهند شد تا عرصه و حریم مشخص شده مسیر جهانی شدن همدان بر اساس پرونده ارسالی به یونسکو را مورد بازدید و بررسی قرار دهند.

وی افزود: سایت تاریخی هگمتانه محور مهمی در پرونده ثبت جهانی است و از این رو ضروری است با حضور دستگاه‌های اجرایی و همکاری مردم موانع باقی مانده در این منطقه از شهر پیش از رسیدن ارزیابان به همدان رفع شوند.

معصوم‎علیزاده با بیان اینکه ثبت جهانی برای همدان نقطه آغاز تحول اقتصادی برای جامعه محلی خواهد بود به ضرورت تسریع در پیشرفت پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان تأکید کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد آن هستیم که شرایط برای حضور ارزیابان در همدان مطلوب است و فقط باید موارد مورد تأکید استاندار در به نتیجه رسیدن پرونده ثبت جهانی همدان سریع‌تر پپیگیری شود.

وی حمایت همه جانبه و پای کار بودن شهرداری همدان را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: در برابر این میزان از پیگیری و همراهی نمی‌توان جمله‌ای جز قدردانی همه‌جانبه از سوی مردم همدان را به زبان آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی به حساسیت موضوع ثبت جهانی برای مردم همدان تأکید کرد و گفت: در پرونده ثبت جهانی همدان اظهارنظر جامعه محلی در مورد جهانی شدن همدان برای ارزیابان در نظر کارشناسی نقش حیاتی خواهد داشت و شاهد آن هستیم جامعه محلی حساسیت موضوع را دریافته‌اند و همراهی آنها با پرونده موجب شده است روند مثبت را در پیگیری و پیشرفت کار دریابیم.

وی تأکید کرد: در هفته‌های اخیر رفع نواقص پرونده جهانی همدان در سایه حمایت استاندار و پای کار بودن شهردار همدان همراهی جامعه محلی و حمایت‌های کشوری نقش کلیدی ایفا کرد و موفقیت حاصل شد. معصوم علیزاده به جدیت کارشناسان میراث فرهنگی در راستای مرمت جداره‌های شهر و کاروانسراهای مسیر ثبت جهانی اشاره کرد و گفت: این اتفاقات اعتبار لازم برای آماده کردن مسیر ثبت جهانی تا آمدن ارزیابان را رقم خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.