معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: برخی شبکه‌های فارسی زبان ماهیت خبیث خود را در داستان قرآن‌سوزی نشان دادند و با بهانه آزادی بیان سایر اصول و ارزشهایی مانند احترام به دیگران و حرمت قائل شدن به باورهای دینی را زیر پا گذاشتند.

حسینی: برخی شبکه‌های فارسی زبان ماهیت خبیث خود را در داستان قرآن سوزی نشان دادند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی در مراسم عزای هفتم محرم و در جمع مدیران و کارکنان معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با تسلیت ایام حزن و ماتم سالار شهیدان، شرکت در مراسم عزاداری و زیارت امام حسین(ع) را دارای آثار و برکات عاطفی و معنوی دانست و گفت: در آیه ۷۱ سوره اسراء ذکر شده است که «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» در روز قیامت هر گروه و طایفه‌ای را با امام خود فرا می‌خوانیم و ما امیدواریم که با مودت، معرفت و تبعیت از اهل بیت (ع) در قیامت نیز حضرت سید الشهداء و اهل بیت، امام و پیشوای ما باشند. مسلما هر کس در این دنیا از بصیرت و شناخت معصومین محروم باشد در آخرت نیز نابینا خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: زنانی که همراه امام حسین(ع) در کربلا حضور داشتند هم در جبهه پیکار با دشمن و هم در عرصه روشنگری و پیام رسانی نقش بی‌بدیلی ایفا کرده و از تحریف و وارونه جلوه دادن آن حادثه عظیم جلوگیری کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تجلیل از نقش‌آفرینی بی‌بدیل بانوان در حادثه بزرگ عاشورا خاطرنشان کرد: اگرچه در کربلا بیش از دو نفر از بانوان به درجه شهادت نائل نیامدند اما قطعا با صبر و استقامت در مقابل ناملایمات و تحمل اسارت و مشاهده شهادت عزیزان شرایط سخت تری را متحمل شدند.

حسینی گفت: حضرت زینب(س) و ام‌کلثوم (س)دختران امام علی(ع)، رباب همسر و سکینه دختر امام حسین علیه السلام، ام خلف همسر مسلم ابن عوسجه و ام وهب که مسیحی بود اما با دیدن کرامات امام حسین مسلمان شد و در نهایت در روز عاشورا در صحنه نبرد به شهادت رسید از جمله بانوان بزرگی بودند که در واقعه کربلا حضور و نقش‌آفرین بودند، بی‌تردید اگر پیام رسانی و روایتگری آنها نبود چه بسا دشمنان اسلام، حماسه کربلا را به نفع خود مصادره می‌کردند.

وی ادامه داد: مانند برخی شبکه‌های فارسی زبان که ماهیت خبیث خود را در داستان قرآن‌سوزی نشان دادند و با بهانه آزادی بیان سایر اصول و ارزشهایی مانند احترام به دیگران و حرمت قائل شدن به باورهای دینی را زیر پا گذاشتند و عده ای از مزدوران آنان در داخل، ‌در مخالفت با محرم و گرامیداشت عاشورا با آتش زدن بیرق و پرچم عزای امام حسین، اوج کینه و دشمنی خود را با شعائر اسلامی و قرآن و امام حسین(ع) نشان دادند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در طول تاریخ امثال رضاخان قلدر نیز بدنبال قدغن کردن هیات‌های عزاداری، روضه خوانی و تعزیه برای امام حسین (ع) بودند چرا که می‌دانند تا زمانی که نام امام حسین(ع) زنده باشد تاثیرات اجتماعی و سیاسی فراوانی دارد و نمی‌گذارد مردم بسادگی زیربار سلطه و زور و استبداد بروند.

حسینی گفت: دین داری و دین باوری و احترام به شعائر دینی و مذهبی از خصوصیات بارز مردم ایران در طول تاریخ بوده است و هنر امام راحل این بود که از این ظرفیت برای جمع کردن بساط ظلم و ستم و استبداد واستعمار و سیطره آمریکا استفاده کرد.

وی در ادامه سخنان خود به عظمت امام حسین در نگاه اندیشمندان و متفکران غیرمسلمان اشاره و اضافه کرد: «آنتوان بارا» نویسنده و متفکر مسیحی درباره امام حسین می گوید اگر حسین از آن ما بود در هر سرزمینی برای او بیرقی می‌افراشیتم و در هر روستایی، منبری برای او بر پا می‌کردیم و مردم را با نام حسین، به مسیحیت فرا می‌خواندیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: تاملاس توندون رئیس سابق کنگره ملی هندوستان نیز می‌گوید این فداکاری‌های عالی از قبیل شهادت امام حسین، سطح فکر بشریت را ارتقاء بخشیده است و خاطره آن شایسته است همیشه باقی بماند و یادآوری شود. در همین راستا ماربین خاورشناس معروف آلمانی معتقد است حسین با فداکاری و با قربانی کردن عزیزترین یارانش، با اثبات حقانیت و مظلومیت خود درس فداکاری و جانبازی آموخت و نام اسلام و اسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلند آوازه ساخت و نشان داد که ظلم و بی داد پایدار نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: بدون تردید اگر نهضت امام حسین نبود اثری از اسلام حقیقی باقی نمی‌ماند و اسلام محمدی(ص) دستخوش تحریف می‌شد لذا ماندگاری اسلام بخاطر نهضت امام حسین و یاران آن حضرت است.

حسینی با تاکید بر اهمیت تبلیغ و روشنگری اظهارداشت: امام حسین تا لحظه‌های آخر بدنبال تبلیغ و هدایت بودند و این درس بزرگی است که نباید از نقش تبلیغ و روشنگری غافل و از تاثیر آن ناامید بود و به همین دلیل مقام معظم رهبری وظیفه اول حوزه‌های علمیه را تبلیغ دانستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.