۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 898685

کمی از فضای شلوغ شهر دور شوید، صدای پرندگان را بشنوید، صدای آب رودخانه که در جریان است و حس و حال متفاوتی را تجربه کنید. این یک خیال نیست!

استقبال مسافران از اجاره کلبه جنگلی

شما می‌توانید با اجاره کلبه جنگلی همین حس و حال زیبا را در سفر خود داشته باشید. اما چرا بیش‌تر مسافران کلبه‌های جنگلی را اجاره می‌کنند؟ در این مطلب همراه ما باشید تا در صورت آشنایی با ویژگی‌ها و مزایای اقامت در این کلبه‌ها به پاسخ این سوال نیز برسید.

انواع کلبه‌های جنگلی که بیش‌تر رزرو می‌شوند!

این روزها کلبه‌های جنگلی یکی از پر طرفدارترین اقامتگاه‌ها برای مسافران هستند. به‌گونه‌ای که بیش‌تر مسافران برای اقامت در شمال و دیگر شهرها، کلبه‌های جنگلی را اجاره می‌کنند. حتی در بعضی شهرها در صورت عدم وجود کلبه جنگلی، مسافران در کمپ‌های جنگلی اقامت دارند. این نشان می‌دهد که اقامت در جنگل می‌تواند تا حد زیادی روحیه شما را آرامش ببخشد. معرفی کلبه‌هایی که بیش‌تر اجاره می‌شوند کمک می‌کند شما هم تجربه متفاوت اقامت در جنگل را داشته باشید.

کلبه هایی از جنس چوب

در منطقه‌هایی مانند حاشیه جنگل، نزدیک به فروشگاه‌ها و جاده‌ها، کلبه‌های چوبی را می‌سازند که بهترین گزینه برای اقامت در جنگل به حساب می‌آیند. یکی از بهترین کلبه‌هایی که در جنگل اجاره می‌شوند، همین کلبه‌های چوبی هستند که امکانات رفاهی بیش‌تری هم دارند.

کلبه‌های مثلثی

کلبه‌های مثلثی در جنگل را به نام کلبه‌های سوئیسی نیز می‌شناسند. کلبه‌هایی که به‌صورت دوبلکس طراحی شدند و طراحی مدرن، خاص و رمانتیکی دارند. بیش‌تر این کلبه‌های جنگلی دقیقا به شکل مثلث ساخته می‌شوند و تعداد زیادی از گردشگران آن را اجاره می‌کنند.

کلبه‌های درختی

احتمالا شما هم در انیمیشن‌های مختلف دیده‌اید که تعدادی از کاراکترهای ماجراجوی آن ویدئو در فکر ساخت یک کلبه کوچک در بالای درخت هستند. اکنون شما هم فکر کنید که قرار است در وسط جنگل و بالای یک درخت اقامت داشته باشید. البته نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که این دسته از کلبه‌های جنگلی، امکانات کم‌تری دارند و شاید هر مسافری آن را اجاره نکند.

اجاره کلبه جنگلی

چرا بیش‌تر مسافران، کلبه‌های جنگلی را رزرو می‌کنند؟

بیش‌تر افراد به دلیل بهره‌مندی از آب‌وهوای خوب و طبیعت زیبای شهرهای شمالی به این مناطق سفر می‌کنند. اکنون به جای اقامت در هتل‌های لوکس مرکز شهر در شلوغی قرار است به دل طبیعت بروید. با اجاره کلبه‌های جنگلی در انواع مختلف می‌توانید حس متفاوتی از این سفر را تجربه کنید. اما دلیل استقبال مردم از رزرو اینترنتی این کلبه‌ها چیست؟

مزیت‌های زیست محیطی

کلبه‌های جنگلی از چوب ساخته شدند و این مواد تا حد زیادی با طبیعت سازگار هستند. چوب‌ها عایقی برای صدا، رطوبت و تغییرات ناگهانی دما هستند. به همین علت با تغییر ناگهانی دما در خارج از این کلبه‌ها، نیازی نیست نگران اقامت خود درون آن‌ها باشید؛ زیرا فضای داخلی کلبه کاملا دلپذیر باقی می‌ماند.

چوب به‌عنوان ماده‌ای تجدیدپذیر است و ارگانیک پایدار محسوب می‌شود. به همین دلیل هیچ تغییری در محیط زیست به وجود نمی‌آورد. عایق بودن چوب باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. تمام مصالح به کار رفته در این کلبه‌ها از نوع طبیعی هستند و اقامت در آن‌ها برای سلامت شما و طبیعت ضرری ندارد.

احساس متفاوت اقامت در کلبه جنگلی

فرقی نمی‌کند جزء پایتخت نشینان هستید که برای فرار از آلودگی هوا به شمال کشور آمدید یا مسافرینی از شهرهای دیگر که اقامت در جنگل را ترجیح می‌دهید. در هر صورت اینجا یک طبیعت بکر می‌بینید و خبری از شلوغی شهر، آلودگی هوا، صداهای آزاردهنده و... نیست. این اقامتگاه‌ها در فضایی خلوت ساخته شدند و همین باعث می‌شود احساس دلنشین و تجربه متفاوتی از اقامت خود داشته باشید.

اجاره کلبه جنگلی

محیطی منحصربه‌فرد

شما در یک کلبه جنگلی استراحت می‌کنید. به جای صدای بوق خودروها، آواز پرندگان را می‌شنوید. صبح‌ها با همین صداهای زیبا از خواب، بیدار می‌شوید و تا قبل از غروب آفتاب می‌توانید در همین جنگل قدم بزنید. شاید فکر کنید که کمی اغراق است؛ اما با اقامت در کلبه جنگلی همه چیز دقیقا به همین شکل پیش می‌رود. اینجا محیط منحصربه‌فردی را می بینید که تجربه متفاوتی از اقامت در آن خواهید داشت.

مهم‌ترین نکات برای اجاره کلبه جنگلی

  • زمان سفر: بیش‌تر کلبه‌های جنگلی در شمال کشور قرار دارند. بنابراین زمانی که می‌خواهید این کلبه‌ها را اجاره کنید، حتما به زمان سفر خود توجه داشته باشید. برای مثال در فصل‌های پاییز و زمستان، هوای شمال کمی بارانی و سرد است. به همین دلیل اقامت در جنگل برای مسافران سختی‌هایی به همراه دارد.

  • هزینه اجاره کلبه جنگلی: همان‌طور که هتل‌ها، سوئیت‌ها و هر نوع واحدهای اقامتی با قیمت متفاوتی اجاره داده می‌شوند. شما می‌توانید کلبه‌های جنگلی را هم با هزینه‌های متفاوتی اجاره کنید. موارد مختلفی مانند موقعیت مکانی کلبه، امکانات کلبه، نوع کلبه، متراژ آن و... می‌توانند هزینه‌های اجاره را تغییر دهند.

  • امکانات کلبه جنگلی: زمانی که می‌خواهید یک کلبه را برای اجاره انتخاب کنید باید امکانات آن را هم در نظر داشته باشید. کلبه‌ها در انواع مختلفی قابل اجاره هستند و هر کدام از آن‌ها امکانات خاصی دارند. حتما پیش از رزرو این کلبه‌ها، وجود گاز، برق، آب و هر امکانات دیگری را در آن‌ها بررسی کنید.

بنابراین اگر قصد سفر به شهرهای شمالی کشور را دارید، اجاره کلبه جنگلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت شما به حساب می‌آید. این کلبه‌ها در انواع مختلف با هزینه‌های متفاوتی اجاره داده می‌شوند. شما می‌توانید به سایت‌های اینترنتی مانند علی بابا سری بزنید و انواع کلبه جنگلی را با امکانات متفاوت در این سایت اجاره کنید. با اجاره کلبه‌های جنگلی، قطعا احساس متفاوتی از اقامت در طول سفر خود خواهید داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.