مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از رشد ۱۴ درصدی صدور اسناد مالکیت طی چهار ماه نخست سال جاری در استان خبر داد.

رشد ۱۴ درصدی صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، سید مرتضی مولوی پور با اشاره به صدور ۱۰۳ هزار و ۱۵۹ سند مالکیت تک برگ در چهار ماهه نخست سال جاری در خراسان رضوی اظهار کرد: میزان صدور سند مالکیت تک برگ در سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته که از این تعداد حدود ۴۸ درصد آن یعنی ۴۹ هزار و ۱۵۳ سند مالکیت حدنگار در مشهد صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: از ابتدای سال تا پایان تیرماه تعداد ۱۹۰۶ سند مالکیت در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی توسط واحدهای ثبتی در استان برای متقاضیان صادر شده و اسناد عادی و قولنامه این افراد به سند رسمی تبدیل شده است. این میزان رشد ۲۳ درصدی نسبت به چهار ماه ابتدای سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: صدور ۴۵۵۶ سند مالکیت با رشد ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برای مالکین روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در راستای اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بخش دیگری از اقدامات ثبت اداره کل اسناد و املاک استان در سال جاری بوده است.

مولوی پور با اشاره به صدور اسناد مالکیت کشاورزی به عنوان یکی از اولویت‌های سازمانی در سال جاری خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۱۴۸۰ سند مالکیت حدنگار این اراضی برای کشاورزان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۵۲ درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با بیان اینکه تهیه نقشه شمیم اراضی کشاورزی جهت صدور اسناد مالکیت حدنگار، بدون دریافت هزینه نقشه برداری از کشاورزان در سال جاری انجام خواهد شد، عنوان کرد: از کلیه زارعین و کشاورزان دعوت می‌شود تا با مراجعه و تحویل مستندات مالکیت خود به واحدهای ثبتی استان از فرصت ایجاد شده برای دریافت نقشه شمیمی اراضی تحت مالکیت خود و تثبیت و صدور سند تک برگ آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: تثبیت و جانمایی این اراضی در بانک جامع کاداستر کشور و عدم تعرض و تعدی به اراضی کشاورزان از جمله مهمترین مزایای دریافت سند مالکیت تک برگ بوده که ضمن کاهش اختلافات ملکی و فراهم نمودن امنیت اقتصادی و اجتماعی می‌تواند پشتوانه‌ای برای دریافت تسهیلات مالی کشاورزان باشد.

مولوی‌پور تصریح کرد: ۶۲۰ سند مالکیت انفال و منابع طبیعی و ۸۶۹ سند تک برگ نیز برای موقوفات استان در چهار ماهه نخست سال جاری صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اظهار کرد: ادارات ثبتی مناطق ۴ و ۲ مشهد به ترتیب با ۱۱ هزار و ۷۱۹ و ۱۰ هزار و ۲۸۴ سند مالکیت صادره بیشترین تعداد اسناد صادره در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.