جنبش فتح پیش شرط توقف درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه را تحویل قاتل العرموشی از فرماندهان این جنبش اعلام کرد.

شرط جنبش فتح برای پایان درگیری «عین الحلوه»/ مفتی لبنان: درگیری بین برادران شرعا جایز نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، شبکه المیادین لبنان امروز دوشنبه به نقل از منبعی در جنبش فتح فلسطین گزارش داد که پیش شرط اصلی توقف درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه، تحویل قاتلان «العرموشی» است.

رسانه‌های لبنان دیروز یکشنبه از کشته شدن «ابو اشرف العرموشی»، فرمانده نیروهای امنیت ملی در اردوگاه عین الحلوه فلسطینیان در شهر «صیدا» واقع در لبنان خبر دادند.

گفته شده است که العرموشی که از اعضای جنبش فتح فلسطین است، به همراه سه تن از همراهان خود در کمین عناصر مسلح ناشناس کشته شده است.

از شنبه شب هفتم مرداد در اثر درگیری بین گروهی از جنبش فتح و گروه اسلام‌گرای الشباب المسلم، چهار تن از اعضای جنبش فتح در این اردوگاه واقع در جنوب لبنان کشته شدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه المیادن لبنان گزارش داد که درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه فلسطینیان همچنان در دو محور ادامه دارد و 12 تن زخمی شده‌اند که حال دو تن از آن ها وخیم گزارش شده است. این سومین روز متوالی است که درگیری‌ها در این اردوگاه ادامه دارد و خرابی‌های زیادی در این اردوگاه فلسطینی‌ها به بار آورده است.

.

.

واکنش لبنانی‌ها به درگیری‌های عین الحلوه

گروههای اسلامی در اردوگاه عین الحلوه در لبنان بر ضرورت توقف فوری درگیری‌ها تاکید کردند.

عبدالرحمن البزری نماینده صیدا در پارلمان لبنان از تلاش گسترده ارتش لبنان برای پایان دادن به درگیری‌ها در اردوگاه «عین الحلوه» خبر داد.

المیادین از افزایش آمار کشته‌های درگیری‌ها در این اردوگاه به 9 نفر خبر داده است.

نماینده حماس در لبنان در واکنش به درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه گفت: حوادث تاسف‌بار در اردوگاه عین الحلوه تهدیدی برای آرمان فلسطین و آوارگان است.

نماینده حماس در لبنان افزود: ما خواستار توقف فوری درگیری‌ها و عقب نشینی افراد مسلح از خیابان‌های اردوگاه عین الحلوه هستیم.

واکنش مفتی لبنان به درگیری‌ اردوگاه عین الحلوه

عبداللطیف دریان، مفتی لبنان از گروههای فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه خواست، فوراً درگیری را متوقف کنند.

مفتی لبنان با بیان اینکه درگیری بین برادران شرعا جایز نیست، ادامه داد: امنیت و جان مردم باید حفظ شود و آرمان ما فلسطین، قدس و ملت فلسطین بوده و خواهد بود.

اردوگاه عین الحلوه با 3 کیلومتر مساحت و بیش از 70 هزار آواره فلسطینی، بزرگترین اردوگاه در لبنان محسوب می‌شود که آوارگان فلسطینی را در خود جای داده است. این اردوگاه به دلیل گستردگی و حجم بالای جمعیت و وجود تونل‌های زیرزمینی بسیار پیچیده و نامنظم، بستر مناسبی را برای استقرار و تجمع عناصر و گروه‌های سلفی فراهم کرده است؛ به گونه‌ای که کنترل آن از عهده ارتش لبنان خارج شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.