نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، افزایش قیمت مواد غذایی باعث شده تا مردم آلمان خرید مواد غذایی خود را کمتر کنند.

کاهش غذای مردم آلمان با افزایش بی رویه قیمت‌ مواد غذایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، اداره آمار اروپا موسوم به «یورواستات» اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ مردم آلمان پول کافی برای مصرف گوشت قرمز، گوشت سفید یا گنجاندن سبزیجات معادل آنها در غذاهای روزانه خود نداشته‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که تعداد افرادی که در آلمان پول کافی برای مصرف روزانه غذاهای گوشتی یا سبزیجات ندارند، افزایش یافته و حالا به ۱۱.۴ درصد کل جمعیت این کشور رسیده‌ است. این بدان معناست که حدود ۱۰ میلیون نفر در بزرگ‌ترین و پرجمعیت ‌ترین اقتصاد اروپا، معمولا پول کافی برای تهیه غذای مناسب ندارند.

البته آمار مذکور در ارتباط با خانواده های تک سرپرست به ۱۹.۳ درصد می‌رسد که نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

کاهش غذای مردم آلمان با افزایش بی رویه قیمت‌ مواد غذایی

این آمار به درخواست حزب مخالف دولت کنونی آلمان به نام دای لینک تهیه شده و دیتمار بارتسش، نماینده ارشد این حزب در مجلس این کشور، از دولت خواسته تا به طور موقت مالیات بر مواد غذایی اساسی را حذف کرده و قیمت‌ها در فروشگاه‌ها را کنترل کند.

دویچه وله به نقل از این مقام آلمانی گزارش داده که هر چقدر قیمت مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند مردم بیشتری در آلمان به سمت مصرف غذاهای ارزان قیمت نظیر نودل با سوس می‌روند.

بارتسش اعلام کرده که کودکان آسیب پذیری زیادی نسبت به شرایط پیش آمده دارند و دولت باید شرایطی را برای تضمین تأمین مواد غذایی مورد نیاز کودکان فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.