یک نماینده پارلمان لبنان از تلاش برای تثبیت آتش‌بس دائمی در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه واقع در جنوب لبنان خبر داد.

قانون‌گذار لبنانی: برای تثبیت آتش‌بس در عین الحلوه تلاش می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «أسامه سعد» نماینده پارلمان لبنان با تأکید بر تلاش برای تثبیت آتش‌بس در اردوگاه عین الحلوه، گفت که پس از تثبیت آتش‌بس مفاد توافقنامه از جمله تحویل عاملان ترور سرتیپ «ابو اشرف العرموشی» فرمانده امنیت ملی فلسطین اجرا خواهد شد.

اردوگاه فلسطینی عین الحلوه از روز یکشنبه شاهد درگیری‌ مسلحانه میان نیروهای جنبش فتح و یک گروه مسلح موسوم به «الشباب المسلم» است که پس از تیراندازی به سوی خودروی سرتیپ «ابو اشرف العرموشی» فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» آغاز شد.

سعد تأکید کرد که همه طرف‌های لبنانی و فلسطینی بایستی برای شناسایی عاملان ترور العرموشی و تحویل آن‌ها به مراجع لبنانی جهت ممانعت از اجرای برنامه‌های خارجی، تلاش کنند.

وی افزود: «دشمن صهیونیستی حملات علیه لبنان و فلسطین را تشدید کرده و نباید به دشمن برای فتنه‌انگیزی در داخل اردوگاه‌ها کمک کرد چرا که تنها به نفع اسرائیل است».

طبق گزارش شبکه المیادین، سعد گفت که وقوع جنایت در عین الحلوه در چنین زمان و شرایطی با وضعیت داخلی لبنان، اوضاع منطقه و هدف قرار دادن فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، مرتبط است.

وی تصریح کرد که هیچ ارتباطی بین سفر سرتیپ «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات فلسطین به بیروت و اتفاقات اردوگاه عین الحلوه نیست و سفر او طبیعی است.

وی گفت که نقش ارتش لبنان در قبال اردوگاه عین الحلوه مثبت است تا حل این مسئله سیاسی باشد نه امنیتی و نظامی.

سعد همچنین تأکید کرد:« نقش سلاح فلسطین مقابله با تجاوزات اسرائیل علیه لبنان خواهد بود و از گروه‌های فلسطینی می‌خواهم که درباره مسئله ساماندهی و کنترل سلاح‌ها در داخل اردوگاه‌ها گفت‌وگو کنند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.