دبیر ستاد اربعین گیلان، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰۰ گیلانی برای حضور در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند گفت: زوار اباعبدالله الحسین(ع) حتما در این سامانه ثبت نام انجام دهند.

ثبت نام بیش از ۵۰۰۰ گیلانی در سامانه سماح

به گزارش قدس آنلاین، روح‌الله بخشی نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه از اول فروردین ماه امسال ستاد اربعین در استان گیلان تشکیل شده است ، اظهار کرد: ما در ستاد اربعین به حضور اقشار مختلف مردم در مراسم اربعین از جمله دهه نودی ها و دهه هشتادی ها و بانوان گرامی توجه ویژه‌ای داریم.

وی از راه اندازی قرارگاه اربعینی دهه هشتادی ها و دهه نودی ها خبر داد و افزود:‌ کمیته‌هایی نیز در این زمینه تشکیل شده است تا برنامه‌های ویژه این دو قشر نیز در طول سفر اجرایی شود.

دبیر ستاد اربعین گیلان درباره نحوه مشارکت مردم در بحث مراسم اربعین، تصریح کرد: حرکت عظیم اربعین یک حرکت مردمی است و اساس و محور کار خود مردم هستند و نهادهای دولتی تنها تسهیل کننده امور هستند و راه‌اندازی موکب‌ها و فراهم کردن امکانات آن مردمی است.

بخشی نژاد عنوان کرد: ستاد اربعین هیچ‌گونه کمک مردمی دریافت نمی‌کند و مردم نذورات نقدی و کالایی خودشان را می‌توانند مستقیم به ۳۱ موکب فعال در شهرستان‌های استان پرداخت کنند و یا تحویل دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰۰ گیلانی برای حضور در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند گفت: زوار اباعبدالله الحسین(ع) حتما در این سامانه ثبت نام انجام دهند تا امکان برنامه ریزی برای مسئولان جهت خروج زائران از کشور و فراهم کردن تدابیر لازم ممکن شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان ادامه داد: زوار پس از ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت مبلغ ۳۵ هزار تومان سفر خود را بیمه خواهند کرد؛ بهتر است ثبت نام زوار تا پایان مردادماه انجام شود تا برنامه‌ریزی‌های حمل و نقل و امکانات دقیق‌تر صورت گیرد.

بخشی نژاد گفت: تلاش ما این است که سفر اربعین یک سفر دلنشین، معنوی، ارزان و ایمن با حداقل مشکلات باشد و لذا پارکینگ‌های مرزی گسترش و مبادی خروجی افزایش پیدا کرده است و موکب‌هایی برای ارائه خدمات به زوار در مرز برپا خواهد شد.

وی درباره گذرنامه موقت اربعین نیز خاطرنشان کرد: زوار فاقد گذرنامه می‌توانند به راحتی از طریق برنامه پلیس من در تلفن همراه خود با هزینه بسیار پایین برای دریافت این گذرنامه اقدام و تا پنج سال هم از این گذرنامه در ایام اربعین استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.