عناصر داعش آمریکایی روز جمعه در اقدامی تروریستی در حومه استان دیرالزور (شرق سوریه) با حمله به یک اتوبوس نظامیان سوری، ۲۰ نفر از آنها را به شهادت رسانده و ۱۰ نظامی دیگر را زخمی کردند.

جان گرفتن بقایای داعش آمریکایی در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این اتوبوس در حال جابه‌جایی نظامیان ارتش سوریه در حومه شرقی دیرالزور بود که در کمین تروریست های داعشی افتاد و این واقعه روی داد.

به دنبال این اقدام تروریستی، عناصر باقی مانده گروهک داعش، مسئولیت حمله به نظامیان سوری در دیرالزور را برعهده گرفته و اعلام کردند که این حمله توسط عناصر آن در حومه دیرالزور صورت گرفته است. در چند ماه گذشته، عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش زیر چتر تروریست های اشغالگر آمریکایی چندین بار اقدام به حمله تروریستی به ارتش و مردم سوریه در دیرالزور کرده اند.

از زمان شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نظامیان آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و کشتار مردم این کشور کردند. نظامیان تروریست آمریکایی و مزدوران وابسته به آنها یعنی قسد، بخش های زیادی از شرق و شمال شرق سوریه را به اشغال خود در آوردند.

تروریست های آمریکایی پس از حضور غیرقانونی در سوریه در سال ۱۳۹۶، ۲۵ پایگاه غیرقانونی در خاک سوریه ایجاد کردند که چندی قبل نیز یک پایگاه به آن اضافه نمودند. آمریکا هم اکنون ۲۲ پایگاه غیرقانونی اصلی و ۴ پایگاه فرعی و در مجموع ۲۶ پایگاه در خاک سوریه دارد.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های "الحسکه"، "دیرالزور" و «الرقه» (در شرق و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد، تحت تصرف تروریست های آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه (مزدوران کُرد سوریه مورد حمایت آمریکا) می باشد.

آمریکایی‌ها همچنین در جنوب سوریه، هم مرز با اردن و عراق سال‌ها است که دو پایگاه در منطقه التنف ایجاد کرده که تاکنون دهها هزار تروریست در آنها آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند و هم اکنون نیز آمریکایی‌ها پشتیبانی شمار زیادی از تروریست‌ها را از طریق همین دو پایگاه انجام می‌دهند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری سابق آمریکا اواخر سال ۲۰۱۹ از خروج نظامیان کشورش از سوریه خبر داده بود، اما وی سپس تحت فشارهای اعضای دولتش، گفته بود که ۹۰۰ نفر از نظامیان این کشور در سوریه باقی خواهند ماند تا سیطره آمریکا بر چاه‌های نفتی سوریه تضمین شود، اما وجود ۲۶ پایگاه در شرق و جنوب شرق سوریه که مساحت زیادی را شامل می شود مطمئنا به نیروهای اشغالگر بسیار بیشتری نیاز دارد که آمریکا شمار دقیق آنها را اعلام نمی کند.

جان گرفتن بقایای داعش آمریکایی در سوریه

طرح وبرنامه آمریکا در سوریه

از اسفندماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) که بحران سوریه آغاز و به جنگ بین المللی تبدیل شد، غربی ها به ویژه آمریکا با ایجاد، تجهیز، آموزش و تسلیح گروه های تروریستی به ویژه داعش و با هدف اصلی "تامین امنیت رژیم صهیونیستی" به صورت غیرمستقیم و در ادامه به طور مستقیم وارد نبرد سوریه شدند، نبردی که پس از سال ها به شکست گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی – عربی – صهیونیستی و ترکیه ختم شد.

یکی از اهداف آمریکا در شرق سوریه عدم بازگشایی مسیر ارتباطی عراق – سوریه در مرز البوکمال – القائم است و رژیم صهیونیستی و آمریکا شدیدا مخالف بازگشایی مسیر زمینی عراق – سوریه می باشند، از همین رو هرچند وقت یکبار اقدام به حمله هوایی به این منطقه می کنند، چراکه بازگشایی این مسیر را نقطه اتصال ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان به صورت زمینی و تقویت جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی می دانند.

از این رو آمریکایی ها در یکسال اخیر و به طور ویژه در چند ماه اخیر اقدام به ارسال تجهیزات و تسلیحات فراوان از عراق به شرق سوریه نموده اند که حکایت از برنامه جدید یانکی ها در سوریه دارد.

یکی از ضرباتی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر در عرصه بین الملل خوردند، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری و پس از ۱۲ سال بود که با رای قاطع تمام اعضای آن، دمشق توانست به این اتحادیه باز گردد.

بازگشت دوباره سوریه به اتحادیه عرب بسیاری از نقشه های سران واشنگتن علیه مردم و حکومت سوریه را برآب کرد، از این رو یانکی ها برای جبران این شکست اقدام به ارسال تجهیزات و تسلیحات زیاد به خاک سوریه برای تجهیز تروریست ها و گروه قسد برای ادامه اشغالگری نموده اند.

در مقابل، وزارت امور خارجه سوریه پس از اعلام شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب مبنی بر موافقت تمامی اعضای این اتحادیه با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، از این تصمیم استقبال و اعلام کرد که مرحله آینده نیازمند شیوه‌های کارآمد و سازنده بر اساس احترام متقابل و گفت وگوهای چندجانبه و دوجانبه و منافع امت عربی است.

اقدام اتحادیه عرب در خصوص بازگشت دوباره سوریه به این اتحادیه نشان داد که سیاست های چند دهه آمریکا در منطقه شکست خورده و حتی متحدان عرب واشنگتن هم دیگر اعتمادی به سیاست های یانکی ها در منطقه ندارند که نمونه بارز آن برقراری رابطه میان تهران – ریاض و دمشق – ریاض در چند ماه اخیر به رغم مخالفت واشنگتن می باشد.

جان گرفتن بقایای داعش آمریکایی در سوریه

پایگاه های آمریکا سیبل واضح رزمندگان مقاومت

در مقابل اقدامات ضدانسانی آمریکا، گروه های مقاومت نیز بیکار ننشسته اند و بارها مواضع یانکی های اشغاگر را هدف قرار داده اند که دو نمونه آن دیروز (شنبه) اتفاق افتاد و شدت یکی از این حملات که در داخل پایگاه منطقه "الشدادی" در جنوب استان الحسکه روی داد به حدی بود که تروریست های آمریکایی اقدام به تحرکات هوایی و اعزام آمبولانس از عراق به سوریه کردند.

منابع خبری اعلام کردند که بالگردهای ائتلاف آمریکایی در اطراف پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در استان مرزی الانبار در غرب عراق به سمت مرز سوریه به پرواز درآمده اند، موضوعی که نشان می دهد آسیب های وارده به تروریست های آمریکایی در سوریه کاری و زیاد بوده است.

دیروز همچنین پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در حوزه گاز طبیعی "کونیکو" در استان دیرالزور در شرق سوریه (در نزدیکی شهر دیرالزور/ شرق فرات) هدف سه حمله راکتی قرار گرفت.

بلافاصله پس از شنیدن این انفجارها، منطقه اطراف پایگاه ارتش آمریکا در حوزه «کونیکو» شاهد آماده باش گسترده نیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه نظامیان مزدور وابسته به آنها موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) بود.

در حالی جنگ و بحران سوریه وارد سیزدهمین سال خود شده که بسیاری از گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی – صهیونیستی از جمله داعش توسط رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه شکست خورده اند، اما سران غربی – صهیونیستی آنها بازهم دست از شرارت و جنایت بر نمی دارند و به دنبال ادامه بحران در سوریه هستند. این روند نشان می دهد که تنها راه باقی مانده برای مردم، ارتش و دولت سوریه مقابله با تروریست ها از هر نوع چه آمریکایی و چه داعشی می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.