معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد هرمزگان گفت: ۱۱۳واحد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات از ابتدای امسال تاکنون برای اقشار کم درآمد و تحت حمایت کمیته امداد راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی ۱۱۳ واحد نیروگاه خورشیدی در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، حسین فخاری بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۸ متقاضی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات پنل خورشیدی به بانک معرفی شدند که ۱۱۳ نفر از این تعداد موفق به دریافت تسیهلات و راه‌اندازی نصب نیروگاه شدند.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی هر واحد نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: پارسال ۱۲۷۱ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان راه‌اندازی شد که ساخت این نیروگاه‌ها، برای خانوارهای دو تا سه نفره شغل ایجاد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به اینکه مددجویان این نهاد با اجرای طرح تولید برق خورشیدی و فروش آن صاحب درآمد پایدار می‌شوند، عنوان کرد: رویکرد این نهاد توانمندسازی، خوداتکایی و کسب درآمد برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و اقشار کم درآمد، افزایش تولید برق و کمک به مسائل زیست محیطی است.

وی با اشاره به اینکه مجموع تولید برق هر نیروگاه خانگی روزانه ۳۰ کیلووات و سالانه ۹۵۰۰ کیلووات ساعت است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برق تولیدی این نیروگاه‌ها، طبق تعرفه شرکت توزیع برق از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خریداری و هزینه به حساب بانکی آن‌ها واریز می‌شود.

فخار با بیان اینکه نصب نیروگاه‌های خورشیدی تنها برای خانوارهایی است که به دلیل کهولت سن یا از کارافتادگی توانایی انجام کار ندارند و اظهار کرد: بیشترین متقاضیان نصب نیروگاه‌های خورشیدی هرمزگان مربوط به شهرستان‌های بستک، بندرعباس، میناب و بندرلنگه است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.