رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.

 صدور حکم متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، با اشاره به پرونده هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در اراک، اظهار کرد: در یکی از مراکز درمانی شهرستان اراک توسط یک مرد و دو خانم به همسر شهید مدافع حرم که مبادرت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرده اهانت شده بود. 

 وی افزود: در همین راستا پس از وصول گزارش ضابطین و صدور دستورات مقام قضایی به جهت تحقیقات تکمیلی و جمع آوری ادله و مستندات قانونی مورد نیاز، متهمین بازداشت و پس از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست، پرونده مذکور جهت صدور حکم مقتضی به دادگاه کیفری ۲ شهرستان اراک ارسال شد. 
 
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: با توجه به جریحه‌دار شدن عواطف و اذهان عمومی، اهمیت و حساسیت موضوع و گستردگی انعکاس در افکار عمومی، فرایند دادرسی عادلانه انجام و زمینه مناسب جهت دفاع متهمین از خود ایجاد شد. 
 
موسوی اظهار کرد: علی رغم گذشت شاکیه و از منظر جنبه عمومی جرم به اتهام‌های اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال و سر و صدا در محیط درمانی، مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی و حضور بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی، حکم به محکومیت متهمین فوق الذکر به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی صادر شد. 
 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: این حکم غیر قطعی و در مرحله بدوی بوده و امکان تجدیدنظر خواهی برای محکومین وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.