مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه گفت: اتباع و مهاجرین خارجی کشور برای شرکت در پیاده روی اربعین تنها مجاز به تردد از دو مرز هستند.

اتباع خارجی برای اربعین از کدام مرزها تردد کنند؟

به گزارش قدس انلاین، حمزه سلیمانی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، اظهارکرد: در این راستا، سازمان ملی مهاجرت شیوه نامه برگزاری طرح اربعین حسینی را برای اتباع و مهاجرین خارجی به استان ابلاغ کرده است. 

وی افزود: طبق این شیوه نامه، اتباع و مهاجرین خارجی که می خواهند در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند، باید ابتدا در سامانه هوشمند سازمان ملی مهاجرت (سهما) به آدرس  http://irmigrationorg.ir ثبت نام کنند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه تصریح کرد: درصورتی که اتباع و مهاجرین خارجی در این سامانه ثبت نام نکنند، امکان خروج از کشور برای شرکت در پیاده روی اربعین را نخواهند داشت. 

وی یادآورشد: اتباع و مهاجرین خارجی یازده استان کشور از جمله کرمانشاه برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین باید از مرزهای باشماق کردستان و تمرچین آذربایجان غربی تردد داشته باشند. 

به گفته این مسئول، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، اردبیل، زنجان، قزوین و کرمانشاه یازده استانی هستند که اتباع و مهاجرین خارجی ساکن در آنها برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین باید از این دو مرز عبور کنند. 

به گفته این مسئول، مرزهای تعیین شده برای تردد اتباع و مهاجرین خارجی سایر استان های کشور، مرزهای شلمچه و چذابه خواهد بود. 

سلیمانی تاکید کرد: همچنین مرزهای خسروی و سومار هم مطابق با شیوه نامه طرح اربعین حسینی سازمان ملی مهاجرت برای تردد موکب های اتباع و مهاجرین خارجی در نظر گرفته شده است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تنها اتباع و مهاجرین خارجی دارای گذرنامه، کارت آمایش، کارت هویت،  دفترچه اقامت ویژه، دفترچه اقامت و دفترچه پناهندگی می توانند برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سهمنا ثبت نام انجام دهند. 

به گفته این مسئول، ثبت نام اتباع و مهاجرین خارجی در سامانه سهمنا برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از امروز(۲۵ مرداد) آغاز شده است. 

وی در ادامه به حضور شش هزار تبعه خارجی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این راستا، طی روزگذشته(سه شنبه) دیداری با سرکنسولگری عراق در استان برای بحث تردد اتباع و مهاجرین خارجی در استان در ایام اربعین داشتیم و هماهنگی هایی در این زمینه صورت گرفت. 

در این دیدار سرکنسول عراق در کرمانشاه به پاس خدمات ارزنده اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه در راستای خدمت رسانی به جمعیت اتباع مجاز عراقی در استان کرمانشاه، مدیرکل اتباع و مهاجرین کرمانشاه تقدیر کرد. 

اتباع خارجی برای اربعین از کدام مرزها تردد کنند؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.