معاون پژوهشی کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: ما با ابتکار عمل باید حقانیت و نور را به سراسر دنیا انعکاس دهیم. در مرز مهران فضا و صحنه نمایشی برای هنرمندان تئاتر ایجاد کرده‌ایم.

اجرای تئاتر در مرز مهران و مسیر نجف تا کربلا

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، مراسم رونمایی از پوستر هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین با عنوان روایت راهیان و با حضور غلامرضا خلیلی‌نیا، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری و هادی زرشناس معاون پژوهشی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در محل حوزه هنری برگزار شد.

این گروه هر ساله به مدت ۲ روز در صحن امام علی(ع)، نجف اشرف و ۲ روز در بین‌الحرمین، کربلای معلی نمایشی در وصف واقعه عاشورا به زبان‌های فارسی، عربی و ترکی برگزار می‌کنند. اولین نمایش این گروه هفتم شهریور ۱۴۰۲ در نجف اشرف برگزار می‌شود. همچنین این گروه در مرزهای داخلی و مسیر راهپیمایی از نجف تا کربلا نمایش خود را به دید عموم می‌گذارند.

اربعین مسیری برای آمادگی در امر ظهور

خلیلی‌نیا اصل قصه راهپیمایی اربعین را نشان دادن آمادگی در عصر ظهور عنوان کرد و گفت: ما ابتدا باید به امام حسین(ع) و امام زمان(عج) و بعد جهانیان اثبات کنیم که آماده ایجاد بستر ظهور هستیم. در بحث اربعین بعضی وقت‌ها ظرفیت‌های پشتیبانی خیلی پررنگ می‌شود و اولین اولویت‌ها به این بحث مربوط می‌شوند.

وی افزود: بازتاب محتوا و روح حماسه سیدالشهدا(ع) وظیفه هنرمندان است که با هنر خود این همه زیبایی را به تصویر بکشند و باز خلق کنند. امیدواریم جهت تقویت و توسعه برنامه‌ها تفاهم‌نامه خوبی با حوزه هنری داشته باشیم.

هنر آیینه انعکاس حقانیت است

زرشناس در بخش دیگر نشست گفت: ما با ابتکار عمل باید حقانیت و نور را به سراسر دنیا انعکاس دهیم و این حرکت روایت راهیان بسیار در این امر مؤثر است. ما در مرز مهران فضا و صحنه نمایشی برای هنرمندان تئاتر ایجاد کردیم.

وی خوزستان را پایتخت موکب‌ها دانست و افزود: موکب‌های خانگی در خوزستان، دقیقاً مثل عراق وجود دارند که زائران را به خانه برده و اطعام می‌دهند. این فرهنگ زیبایی است که در خوزستان و دیگر شهرهای مرزی ما وجود دارد و به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته است و هیچ پشتوانه و بودجه دولتی ندارد.

فعالیت حوزه هنری در مسیر انقلاب اسلامی قرار دارد

لشکری معاون راهبری استان‌ها در بخش دیگر گفت: تمامی افراد تیم ستادی و هنرمندان با نذر فرهنگی و به صورت خودجوش اینجا حضور پیدا می‌کنند. امورات فرهنگی، هنری زیاد است و ما در معرض مطالبات جدی هستیم.

فروزان‌فر معاون فرهنگی حوزه هنری در پایان گفت: تفاهم‌نامه بین حوزه هنری و مناطق آزاد بسیار مبارک است. اینکه برادران شما در حوزه هنری، الان جریان خود را در انقلاب اسلامی انتخاب کردند بسیار خوشحال کننده است و خدا را شکر این نگاه فرهنگی و هنری در سازمان مناطق آزاد در بخش‌ها و مناطق مختلف و ستاد مرکزی نیز وجود دارد.

در پایان از پوستر هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده روی اربعین رونمایی شد.

اجرای تئاتر در مرز مهران و مسیر نجف تا کربلا

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.