مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مجتمع پرورش شتر در بخش روداب شهرستان سبزوار ایجاد می‌شود.

مجتمع پرورش شتر در سبزوار ایجاد می‌شود

به گزارش قدس خراسان، داوطلب در جلسه‌ای با حضور روسای ادارات تعاون روستایی و امور عشایری و نمایندگان شترداران بخش روداب شهرستان سبزوار، اظهار کرد: تقویت زنجیره تولید شیر شتر از اهداف ما است تا در پرورش شتر از تک محصولی خارج شویم.

داوطلب افزود: بر همین اساس، سیاست توسعه تولید شیرخشک شتر را که یکی از محصولات جذاب و پرمنفعت برای صادرات است، دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: عشایر با داشتن پنج هزار و ۲۰۰ نفر از ۱۱ هزار نفر شتر موجود در استان، نیازمند تشکلی قوی برای ساماندهی مسائل خود هستند که در خراسان رضوی این تشکل تاسیس شده و در شهرستان سبزوار هم ایجاد شرکت تعاونی شترداران امری ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار هم در این جلسه گفت: یکی از طرح‌های توسعه‌ای در زمینه پرورش شتر در این شهرستان، ایجاد شهرک شترداری دربخش روداب (مراتع سگزی) است.

امانیان افزود: در این طرح برای مراکز شترداری سنتی و کم بازده مانند مانند روستای پشته عباس روداب در شهرک در حال ساخت شترداری، زمین و پروانه شترداری اعطا می‌شود تا با ایجاد سالن‌های مخصوص، علاوه بر پرورش اصولی، فنی و بهداشتی، تغذیه فصلی و واکسیناسیون، بتوان از تلفات و حمله حیوانات وحشی به آنان هم جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: همچنین با ساخت این شهرک، ضمن انجام فعالیت‌های اصلاح نژادی می‌توان با ایجاد زنجیره کامل تولید شتر و فرآورده‌های آن، به بهره برداران این حوزه کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.