مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: مقرر شده تا امسال یک نمایش عروسکی تحت عنوان «قهرمان کوچک» با محوریت حضرت علی اصغر (ع) در مرزهای استان اجرا شود.

اجرای نمایش عروسکی «قهرمان کوچک» در مرزهای خوزستان

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، کوروش زارعی شامگاه چهارشنبه در نشست امضای تفاهم‌نامه حوزه هنری با منطقه آزاد اروند بیان کرد: در حوزه فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که اگر بتوان از آن استفاده کرد، می‌توان خدمتگزار زائران حسینی و مردم باشیم. هنرمندان انقلابی افراد تحصیل کرده و درجه یک در حوزه هنری وجود دارند که می‌توانند مأموریت‌های فرهنگی را در مکان‌هایی که مدنظر در منطقه آزاد است، عملیاتی کنند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اعلام اینکه امسال هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود، بیان کرد: ما هر ساله ۲ روز در نجف، چهار روز در مسیر پیاده‌روی اربعین و ۲ روز در کربلا برنامه‌هایی چون تعزیه به زبان عربی، فارسی و ترکی در کنار نقالی، پرده‌خوانی، تئاتر خیابانی، مقتل‌خوانی را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته گروه سرودی را با خود در پیاده‌روی اربعین همراه کردیم که بسیار تأثیرگذار بوده و توجه مخاطبان را جلب کرده بود، اظهار کرد: ما احساس کردیم برای بچه‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین کاری انجام نداده‌ایم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اضافه کرد: مقرر شده تا امسال یک نمایش عروسکی تحت عنوان «قهرمان کوچک» که توسط مرکز هنرهای هنرهای نمایشی و بخش کودک و نوجوان حوزه هنری تولید شده است، به زبان عربی و با محوریت حضرت علی اصغر (ع) در مرزهای استان و مسیر پیاده‌روی اربعین کربلا و نجف اجرا شود.

زارعی تاکید کرد: سال گذشته در منطقه آزاد اروند، مهران، خسروی اجرا برنامه داشتیم اما امسال در حال برنامه‌ریزی گسترده‌تری هستیم تا هم در منطقه اروند و هم در مرزهای چذابه، مهران و خسروی، اجرا داشته باشیم. فراخوانی منتشر کرده‌ایم و آثار بسیار خوبی از سراسر کشور به دبیرخانه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین ارسال شده که داوران در حال بازبینی آثار هستند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از آغاز اجراهای نمایشی - فرهنگی از تاریخ ۲۷ مرداد ماه در منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: این اجراها تا ۱۴ شهریورماه در مناطق متعدد تداوم خواهند داشت.

وی ادامه داد: ما از ۶ شهریورماه گروه‌های نمایش برگزیده را برای اجرا در خارج از کشور اعزام خواهیم کرد و از هفتم شهریورماه نیز اجراها در نجف شروع خواهد شد. همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده نیز ۲ روز اجرا در نجف و چهار روز در مسیر پیاده‌روی اربعین خواهیم داشت.

زارعی گفت: از ۲ ماه پیش هماهنگی و بررسی موکب‌ها و بحث اسکان هنرمندان انجام شده و گروه رسانه‌ای متشکل از ۱۰ نفر بچه‌های رسانه‌ای آماده‌اند تا در کنار ما باشند و در هر نقطه چندین کلیپ درباره اتفاقات در مرزها و کشورها عراق تولید کنند.

به گزارش مهر، در پایان پوستر هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین در این نشست رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.