وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان که بارها با رژیم صهیونیستی همکاری کرده است، امروز اعتراف کرد که صهیونیستها راهکار دو دولتی را از بین می‌برند و اهمیتی برای آن قائل نیستند.

اذعان رام الله: اسرائیل، راهکار دو دولتی را از بین می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امرزو جمعه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با طرحهای اشغالگرانه خود، به دنبال گسترش شهرک‌سازی و غصب اراضی این کشور است.

با وجود اقدامات اشغالگرانه صهیونیستها، تشکیلات خودگردان همچنان به هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر ادامه می‌دهد. رام الله بارها نیروهای مقاومت را به بهانه‌های واهی بازداشت کرده است و این اقدامات در راستای اجرای طرحهای صهیونیستها برای تضعیف جریان مقاومت در سراسر فلسطین صورت می‌گیرد.

خبرگزاری وفا به نقل از وزارت خارجه فلسطین گزارش داد، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی صهیونیستی قصد دارد شهرکسازی را در کرانه باختری گسترش دهد و به تازگی قصد دارد طرحی بالغ بر ۶۷۰ میلیون شِکِل (هر سه شکل معادل یک دلار) اجرایی کند.

رام الله با بیان اینکه این اقدام در راستای سیاست رسمی اسرائیل برای غارت هر چه بیشتر اراضی اشغالی فلسطین است، تأکید کرد، کابینه صهیونیستی مسئول کامل و مستقیم مصوبات مربوط به گسترش شهرکسازی و در نتیجه تأثیر آن بر میدان نبرد در سطح منطقه است.

وزارت خارجه فلسطین با اشاره به اینکه واکنشهای بین‌المللی در قبال این مصوبات، بسیار ضعیف بود و به سطح جنایت صهیونیستها و تأثیر آن بر امنیت و ثبات خاورمیانه نمی‌رسد، خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی به صورت روزانه، فرصتهای اجرای راهکار دو دولتی را از بین می‌برد و جامعه بین‌الملل هم در این زمینه، استانداردهای دوگانه در پیش گرفته است.

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان تیر ماه گذشته   با بیان اینکه «اسرائیل، چند جنگ را علیه ما آغاز کرده است»، ادامه داد:« این جنگ بر مبنای غارت اراضی فلسطین، کشتار و بادزاشت انسانها و جنگ علیه اموال مردم فلسطین و تصاحب اراضی آنان است».

وی با بیان اینکه تمامی کابینه‌های صهیونیستی مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند و در راستای از بین بردن احتمال این مسئله تلاش می‌کنند، تصریح کرد: امروز کابینه اسرائیل در راستای فروپاشی تشکیلات ملی (خودگردان) تلاش می‌کند و قصد دارد به صورت هدفمند آن را تضعیف کند».

‎اشتیه با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان به دنبال گفت‌وگوی ملی فراگیر فلسطین است تا بتواند در سطح ملی مصالحه کند، خاطر نشان کرد: تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا جبهه داخلی را تقویت کنیم و با اسرائیل مقابله کنیم».

مسئولان رژیم صهیونیستی چندی پیش، نشستهایی در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر با تشکیلات خودگردان برگزار کردند و مطابق معمول، وعده‌های توخالی به رام الله دادند، از جمله توقف شهرک‌سازی و انجام عملیات علیه مردم فلسطین. صهیونیستها بر خلاف تعهدات خود، هم شهرک‌سازی را بیشتر گسترش داده‌اند و هم بر دامنه عملیاتهای نظامی خود افزوده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.