رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به طلب ۹۵۰۰ میلیارد تومانی گندمکاران کرمانشاه، گفت: به زودی شاهد پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات گندمکاران استان خواهیم بود.

طلب ۹۵۰۰ میلیارد تومانی گندمکاران /بخش زیادی از مطالبات به‌زودی پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی چاله‌چاله با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان به حساب آنها واریز شده، افزود: ۹۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان هنوز پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: با توجه پیگیری جدی رئیس‌جمهور برای پرداخت هرچه سریعتر این مطالبات، به زودی شاهد پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات گندمکاران استان خواهیم بود.

چاله‌چاله ادامه داد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه جزو استان‎‌هایی است که کار برداشت گندم را زود شروع کرده، قطعا در اولین مرحله از پرداخت‌ها، بخش زیادی از مطالبات گندمکاران استان پرداخت خواهد شد.

چاله‌چاله در ادامه با اشاره به شکسته شدن رکورد خرید گندم در استان کرمانشاه، افزود: تا هفته گذشته ۷۹۰ هزار تن گندم از سوی کشاورزان استان تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شده بود که این حجم از خرید از زمانی که دولت اقدام به خرید تضمینی گندم در کشور کرده، بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ مرکز خصوصی، شش مرکز دولتی و هشت مباشر تعاون روستایی عهده دار خرید تضمینی گندم در کرمانشاه هستند، گفت: کار خرید گندم از گندمکاران استان در مراکز خرید تضمینی گندم تا هر وقتی که برداشت محصول ادامه داشته باشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال سطح زیرکشت گندم در استان در مقایسه با سال زراعی گذشته تغییری نکرده، افزود: در سال زراعی جاری حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه شامل حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی آبی زیر کشت گندم رفته که تقریبا معادل سال زراعی گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.