مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: همزمان با آغاز ماه صفر ۷۰۰ واحد صنفی مستقر در اطراف حرم مطهر رضوی متعهد شده اند که در این ماه ۲۰ قلم کالای اساسی را با نرخ مصوب به زائران و مجاوران عرضه کنند.

عرضه ۲۰ قلم کالای اساسی با نرخ مصوب در واحدهای صنفی اطراف حرم رضوی

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: این اقدام در راستای ایجاد آرامش در بازار مشهد با توجه به آغاز ماه صفر و افزایش زائران و مجاوران در این کلانشهر انجام گرفته است که در این ایام تقاضا برای کالاهای اساسی در مناطق اطراف حرم مطهر رضوی افزایش می‌یابد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد افزود: آب معدنی، تخم مرغ، گوشت مرغ، برنج، شکر، قند، روغن، لبنیات، تن ماهی، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، سیب زمینی و پیاز  از اقلامی است که در فروشگاه‌های اطراف حرم مطهر، فروش آن‌ها به قیمت مصوب خواهد بود.

وی از شدت گرفتن نظارتها بر بازار اقلام اساسی در ماه صفر خبر داد و گفت: از نیمه خردادماه امسال با افزایش حضور گروه‌های اعزامی بازرسی اتاق اصناف مشهد، چهار گروه در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر شدند و افزون بر نظارت بر روند عرضه کالا و خدمات به شکایات مردمی نیز رسیدگی می‌کنند که اکنون این تعداد به هشت گروه بازرسی افزایش یافته است.

صیادی افزود: طی یک ماه گذشته هزار و ۴۳۰ مورد بازرسی از سطح واحدهای صنفی مستقر در اطراف حرم رضوی انجام گرفته است که در این بازرسی‌ها ۱۸۴ فرم تخلف به ارزش هشت میلیارد و ۷۳۸ میلیون و ۶۳۲ هزار ریال تشکیل شده است که عمده تخلفات مربوط به عدم درج قیمت بر روی کالا، گران فروشی و تقلب است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: امروز نیز یک واحد صنفی عرضه کننده کالای سوغات در اطراف حرم رضوی به دلیل بی توجهی به تذکرات قبلی و تکرار تخلفات پلمب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.