تلاش آمریکا برای جلوگیری از گسترش نفوذ چین و عملیات «حواره» که پایه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

عملیات «حواره» به مثابه زلزله امنیتی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محافل سیاسی و امنیتی آمریکا طی دوره اخیر بیش از گذشته به چین و روسیه به عنوان چالش‌های اصلی تهدید کننده امنیت این کشور می‌نگرند. واشنگتن معتقد است که با کشاندن دیگر کشورهای آسیایی زیر پرچم ائتلاف‌های ساختگی خود می‌تواند سپری در برابر گسترش نفوذ چین و روسیه ایجاد کند.

هیچ کشوری جرأت انجام کار ایران را ندارد

روزنامه القدس العربی در مقاله‌ای نوشت: بر اساس سند امنیت ملی آمریکا، چین و روسیه بزرگترین چالش‌های این کشور به شمار می‌روند. در این سند آمده است که چین تنها کشوری به شمار می‌رود که سلطه جویی و نقش آمریکا را در درازمدت تهدید می‌کند. بنابراین واشنگتن باید توان تسلیحاتی و ابتکاری خود را گسترش داده و با همپیمانان خود برای رویارویی با چین همکاری کند.

راهبرد امنیت ملی آمریکا بر پایه ممانعت از گسترش ائتلاف چین و روسیه و تبدیل آن به یک ائتلاف استراتژیک و تشکیل جهان چندقطبی بنا شده است. باوجود آنکه آمریکا با تشکیل ائتلاف‌های مختلف، ژاپن و کره جنوبی را زیر چتر هسته‌ای خود برده و متعهد شده که از آنها دفاع کند اما این کشور هرگز تجاوز به ژاپن و کره جنوبی را تجاوز به خود نمی‌داند.

هیچ کشوری جرأت انجام کار ایران را ندارد

روزنامه العربی الجدید در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: نظامیان صهیونیست روز یکشنبه تمام تلاش خود را برای پیدا کردن عامل عملیات حواره که روز شنبه به کشته شدن ۲ شهرک نشین صهیونیست منجر شد به کار گرفتند. در حالی که شهرک نشینان از اجرای این عملیات وحشت کرده بودند محافل سیاسی رژیم صهیونیستی به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم کوشید با مطرح کردن سخنانی نظیر اینکه «ما به دنبال عامل این عملیات هستیم» آنها را آرام کند.

هیچ کشوری جرأت انجام کار ایران را ندارد

روزنامه رأی الیوم در خصوص عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی نوشت: ملت‌های عربی وارد مرحله بیداری و آگاهی شده‌اند و باید میزان ذلت و خواری که رژیم‌های حاکم بر آنها از طریق طرح مبانی نادرست تحمیل کرده‌اند بفهمند. این رژیم‌ها به ما گفته‌اند که از سوی تروریسم هدف قرار گرفته‌ایم و امکانات لازم و قدرت نظامی برای دفاع از خود را نداریم چرا که ما ضعیف هستیم. گرسنگی و قحطی و نابودی داخلی ما را محاصره کرده و باید به جای فلسطین به فکر کشور خودمان باشیم. راه حل و مسیر نجات در دست رژیم صهیونیستی و آمریکا است!

این در حالیست که امروزه گزینه فلسطینی‌ها و ملت‌های عربی مبارزه با اشغالگران است. باید در اینجا به ایران که به تنهایی و علناً اعلام کرد که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و از مقاومت فلسطین حمایت نظامی به عمل می‌آورد یاد کنیم؛ اقدامی که هیچ کشوری در جهان جرأت انجام آن را ندارد.

هیچ کشوری جرأت انجام کار ایران را ندارد

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص عملیات ضدصهیونیستی حواره نوشت: عملیات حواره که روز شنبه توسط یک فلسطینی صورت گرفت تنها یک عملیات شهادت طلبانه در ادامه عملیات‌های گذشته علیه رژیم صهیونیستی به شمار نمی‌رود بلکه می‌توان آن را به مثابه زلزله امنیتی توصیف کرد که پایه‌های نهادهای امنیتی این رژیم را به لرزه درآورد. این عملیات منحصر به فرد پیام‌هایی در خود دارد که با توجه به زمان و مکان و وسیله اجرای آن مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل خیلی زود مقامات ارتش رژیم صهیونیستی خود را به محل عملیات رساندند.

هیچ کشوری جرأت انجام کار ایران را ندارد

روزنامه لبنانی البناء در خصوص پایان دوره سلطه گری آمریکا نوشت: با برگزاری نشست سازمان بریکس با حضور ده‌ها کشوری که مایل به عضویت در این سازمان هستند، سرنوشت دلار به عنوان ارز بین المللی تعیین خواهد شد. به نظر می‌رسد آرزوهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بازگرداندن یکی از کشورهای تحت نفوذ خود یعنی عربستان زیر پرچم وابستگی واشنگتن اوهامی بیش نیست. روزنامه آبزرور در این خصوص می‌نویسد که بایدن متوهم است و فکر می‌کند می‌تواند میان تل آویو و ریاض صلح برقرار کند. دوره آمریکا به سر آمده و هرگز بازنخواهد گشت.

هیچ کشوری جرأت انجام کار ایران را ندارد

روزنامه المراقب العراقی به نقل از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نوشت: این کشور نیازی به نیروهای خارجی ندارد و نیروهای امنیتی عراق می‌توانند از کشور دفاع کنند. دلیل تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در شمال و غرب عراق بازاستقرار این نیروها است. هاشم الصالحی نماینده پارلمان عراق نیز تاکید کرد که آمریکا عامل نابودی و تخریب عراق بوده و باعث ورود گروهک‌های تروریستی به این کشور شده است.

هیچ کشوری جرأت انجام کار ایران را ندارد

روزنامه سوری الثوره با تیتر «آفریقا به پا می خیزد» نوشت: تنها قاره آفریقا در باتلاق باج خواهی و غارت غربی‌ها فرو نرفته اما همچنان به مثابه گاوشیرده برای کشورهای استعمارگر غربی به شمار می‌رود. کشورهای قاره آفریقا در چشم استعمارگران همچنان به مثابه معدنی از طلا و ثروت هستند که باید توسط آنها به غارت بروند. فرانسه که در خاک خود حتی یک معدن طلا ندارد جزو کشورهایی قرار دارد که بیشترین میزان طلا را در اختیار دارد اما کشورهای آفریقایی که ده‌ها معدن در خاک خود دارند بهره‌ای از این ثروت نبرده‌اند چرا که تمام آنها به انبارهای کشورهای غربی منتقل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.