موکب مهمانان کوچک امام حسین(ع) در مرز باشماق مریوان برپا شد.

برپایی موکب مهمانان کوچک امام حسین(ع)  در مرز باشماق

به گزارش قدس انلاین، عصر امروز موکب "مهمانان کوچک امام حسین" در مرز باشماق مریوان برپا و تا اربعین حسینی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌پردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مربیان داوطلب مراکز کانون استان با همکاری مربیان مراکز استان‌های قزوین و زنجان در موکب کودک و نوجوان، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان زائر شرکت‌کننده در مراسم اربعین اجرا می‌کنند.

حمیدرضا گوهری افزود: قرار است مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت ۱۵ روز در مرز باشماق مریوان به انجام فعالیت‌هایی هنری از جمله نقاشی، اریگامی، سفالگری، بازی و سرگرمی و نمایش بپردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، گفت: در این موکب، دست سازه‌های هنری اعضای کانون پرورش فکری استان‌های کردستان، قزوین و زنجان به زائران کوچک حرم اهدا خواهد شد.

گوهری تعمیق فرهنگ اربعین حسینی برای گروه سنی کودک و نوجوان، انجام فعالیت فرهنگی و ایجاد فضای مناسب برای این قشر را از جمله اهداف راه اندازی این موکب سیار ذکر و خاطر نشان کرد: ۶ نقطه مرزی در سراسر کشور برای برپایی مواکب کودک و نوجوانان در ایام اربعین انتخاب شده و مربیان کانون پرورش فکری در قالب آن در مرزهای اربعینی کشور مستقر و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اجرا می‌کنند.

به گزارش تسنیم؛ تاکنون ۱۵ موکب در مریوان و مرز باشماق برپا شده و مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز از آمادگی ۳۰ موکب در استان برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام خبر داده است.

رستمی، رئیس پلیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی کردستان نیز با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه از اول سال تاکنون، ۳۵ هزار جلد گذرنامه صادر شده اظهار داشت: ۷۰۰ جلد گذرنامه باطله در روزهای اخیر تمدید شده است.

وی از صدور گذرنامه زیارتی در سه روز برای ایام اربعین خبر داد و گفت: متقاضیانی که اعتبار پنج ساله گذرنامه شان به اتمام رسیده و گذرنامه آنان پانچ (سوراخ) نشده باشد صرفاَ با چسباندن برچسب در کمترین زمان ممکن، بدون محدودیت و برای یکبار خروج، «تمدید» می‌شود.

رئیس پلیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی کردستان از صدورگذرنامه با استفاده از سه روش خبر داد و افزود:گذرنامه‌های عادی از طریق دفاتر پلیس ۱۰+، صدور گذرنامه زیارتی با مراجعه زوار به اپلیکیشن پلیس من و گذرنامه‌های باطله زوار از طریق ادارات گذرنامه انجام می‌شود.

امسال برای دومین سال متوالی مرز بین المللی باشماق مریوان هم به عنوان یکی از مرزهای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است. مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد و مرز باشماق هم در ۱۸ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.